معاون استاندار همدان: ۷۰ واحد راکد استان طی سال گذشته به چرخه تولید بازگشتند

همدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار همدان گفت: ۷۰ واحد راکد این استان سال گذشته با برگزاری نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارشایرنل، ظاهر پور مجاهد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: همچنین سال گذشته ۱۲۰ واحد دارای مشکل شناسایی و وضعیت انها از نظر مشکلاتی نظیر فرسودگی ماشین آلات، بازسازی تجهیزات، نیازمند سرمایه و مشکل سرمایه گذار بررسی و احصا شد.

وی اضافه کرد: ۳۵۰ طرح در شهرک های صنعتی استان همدان در حال نصب سوله، تجهیزات، احداث بنا هستند و زمین مورد نیاز به این طرح واگذار شده و تاسیسات زیر بنایی نیز در نزدیکی آنها وجود دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه تصویب سند زیست بوم کشور کار بزرگی است، افزود: ایجاد ۲۳ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای استان همدان در سال جدید هدفگذاری شده است که برای تحقق عددی بیش از رقم یاد شده باید تلاش کرد.

پورمجاهد ادامه داد: از محل صندوق های ایجاد شده در استان ها، ۲ هزار میلیاد تومان از محل تبصره ماده ۱۶ و ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل تبصره ماده ۱۸ به استان همدان تعلق می گیرد و سال گذشته اعتبار پیش بینی شده ۱۰۰ درصد جذب شد.

وی گفت: تشکیل جلسه های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و  ستاد تنظیم بازار با حضور استاندار موجب شد که بخش اقتصادی مدبرانه، با برنامه مدیریت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان افزود: رصد دقیق مسائل استان، پیگیری نظر های مردمی از ویژگی های شاخص استاندار همدان است همچنین نظارت بر بازرسی های صورت گرفته و فراهم کردن زمینه دسترسی به اقلام ضروری نظیر برنج سهمیه ای و مرغ منجمد حتی تا دور ترین نقطه از سوی استاندار صورت گرفت.

پور مجاهد اضافه کرد: ۱۵۹ نقطه برای حوزه تنظیم میوه بازار  شب عید دایر شد و در راستای احداث بازارچه اقداماتی صورت گرفته که در ۶۰ نقطه عرضه مستقم صورت می گرفت که این اقدام سبب آرامش در استان شد.

وی اظهار داشت: طبق تاکید استاندار همدان باید مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی اورژانسی رفع و در صورت نیاز این مشکلات در جلسه ستاد تسهیل مطرح و موانع پیش روی این واحدها برداشته شود.

پورمجاهد افزود: نامگذاری سال وظیفه سنگینی برای ما ایجاد می کند و در این راستا باید فرایند صدور مجوزهای کسب و کار طبق سیاست های دولت تسریع شود.

وی گفت: طبق تاکید رهبری فرزانه انقلاب باید شرکت های دانش بنیان به ۲ برابر افزایش یابد که این امکان در استان با وجود شهرک فناوری، مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، منطقه استقرار فناوری های برتر به وسعت ۶۰ هکتار و قابلیت توسعه تا ۴۰۰ هکتار، فراهم است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha