حریم راه‌های مازندران از زباله پاکسازی شد

ساری – ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: در راستای دستور استاندار مازندران، طرح پاکسازی حریم راه‌های این استان با هدف زیباسازی و ایمن‌سازی محورها به طور جدی در دستور کار راهداران قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران، اسماعیل فولادی اظهار کرد: این اداره کل به منظور جلوگیری از سوانح رانندگی و افزایش ضریب ایمنی محورهای استان و همچنین با توجه به حضور مسافران نوروزی از سراسر کشور به این استان اقدام به سامان‌دهی و پاکسازی حریم محورهای ارتباطی استان کرد.

وی افزود: این طرح در قالب عملیات ویژه راهداری نوروزی در تمام محورهای اصلی و شریانی استان به اجرا در آمد. چرا که معتقدیم فرهنگسازی عمومی برای پاکسازی و زیباسازی حریم راه‌ها برای ایجاد بستر مناسب در محورهای استان بسیار اثرگذار است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: زیباسازی و پاکسازی حریم راه‌ها نیاز به یک فرهنگسازی وسیع در سطح جامعه داشته و همه آحاد مردم باید نسبت به این مهم خود را مسئول بدانند.

فولادی خاطرنشان کرد: توسعه همه جانبه استان در گرو توسعه بخش حمل و نقل آن است. توسعه حوزه حمل و نقل در مازندران می‌تواند در جذب گردشگر و همچنین اشتغال‌زایی سهم بسزایی ایفا کند. از این رو باید همه دستگاه‌ها در این بخش نسبت به پیشرفت استان دغدغه داشته باشند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران افزود: مازندران با توجه به شرایط جغرافیایی‌اش همه ساله پذیرای هزاران گردشگر و مسافر است. از این رو نباید در چنین استانی شاهد بی‌نظمی و اختلال در محورها و حاشیه راه‌های آن باشیم.

استاندار مازندران پس از اینکه سکان استانداری را در دست گرفت اولویت نخست خود را ساماندهی پسماند اعلام کرد و به تمامی متولیان امر در این خصوص ضرب العجل داد. ۸ آذر 1400 استاندار مازندران به شهرداری ها اولتیماتوم داد در صورت پاکسازی نکردن ورودی شهرهای استان با ‏این دستگاه ها برخورد می کند.‏

پس از این اولتیماتوم استاندار نخستین همایش پاکسازی ورودی های شهر در بهشهر به عنوان اولین شهر مازندران انجام و پس از آن نیز دومینو وار این پاکسازی در شهرهای دیگر مازندران اجرا شد.

مازندران ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha