آیت‌الله‌ ری‌شهری بدون تعارف با جریان‌های انحرافی برخورد می‌کرد

اهواز – ایرنا- نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت:آیت الله ری شهری در برخورد با جریان های خطرناکی که در راه اصیل انقلاب در حال فتنه انگیزی و خطرآفرینی بودند بدون تعارف برخورد می‌کرد.

به گزارش ایرنا آیت الله محسن حیدری روز دوشنبه در آیین گرامیداشت عالم و مجاهد انقلابی مرحوم آیت الله محمد محمدی ری شهری در مسجد اعظم اهواز، با بیان اینکه کسی که جلوی جریان خطرناک سیدمهدی هاشمی ایستاد و آن را سر جایش نشاند، مرحوم ری شهری بود افزود: کودتای نوژه، پرونده حزب توده و بسیاری از پرونده های مهم اوایل انقلاب به دست با کفایت و باتدابیر مرحوم ری شهری تعیین تکلیف شد.

آیت الله حیدری جریان سیدمهدی هاشمی را خطرناک‌ترین جریان اوایل انقلاب دانست و ادامه داد: این جریان میتوانست انقلاب را منحرف کند و نظام را در اختیار ملی گراها، غربگرایان و منافقان قرار دهد که جریان منحوس منتظری و سیدمهدی هاشمی، به دست آیت الله ری شهری سرکوب شد.

وی گفت: امام خمینی(ره)در نامه خود به منتظری ضمن نصیحت به او، عاقبت شومی را برای این شیخ  پیش بینی کرده بود و آیت الله ری شهری با تحمل تهمت های فراوان، در مقابل این جریان انحرافی با تمام توان ایستادگی کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به مسولیت آیت الله ری شهری به عنوان حاکم شرع در اوایل انقلاب گفت: این عالم انقلابی به پرونده های مهمی در استان های مختلف از جمله خوزستان ورود کرد و در آن دوران خدمات بسیاری ارایه کرد.

آیت الله حیدری ادامه داد: یکی از پرونده هایی که مرحوم ری شهری در خوزستان بررسی آن را به عهده داشت، پرونده یکی از  سرکرده های ضدانقلاب بود که با صدام نیز دیدار داشت و با وارد کردن سلاح به استان، جرایم زیادی مرتکب شده بود که این فرد توسط آیت الله ری شهری محاکمه و عدالت را در مورد او اجرا کرد.

ری شهری پایه گذار وزارت اطلاعات در کشور است

وی با اشاره به مسوولیت مرحوم ری شهری به عنوان اولین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ادامه داد: آیت الله ری شهری پایه گذار وزارت اطلاعات در ایران است و با تلاش ها و مجاهدت های انجام شده وی ، امروز توانمندی وزارت اطلاعات کشورمان به چنان بالندگی رسیده است که سرویس های اطلاعاتی خارجی در برابر آن بسیار ناتوان هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: آیت الله ری شهری به مدت ۱۹ سال سرپرست حجاج ایران بود و توانست در دوره مدیریت خود با تدبیر و تلاش های مجاهدانه خدمات بسیاری برای معرفی اسلام ناب به جهان اسلام نماید.

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت امروز به چنان قدرتی دست یافته است که آمریکا و همه همپیمانان آن توان مقابله با مقاومت را ندارند افزود: یکی از دلایل قوام کنونی جبهه مقاومت کارهای فرهنگی آیت الله ری شهری در قالب حج برای ترویج معارف ناب محمدی برای کشورهای اسلامی است.

 مرحوم ری شهری دارای شخصیتی جامع بود

آیت الله حیدری گفت: آیت الله ری شهری علاوه بر خدمات بسیار ارزنده در مسولیت های اجرایی، در زمینه علمی نیز با نگارش کتاب های مختلف به زبان های فارسی و عربی میراث گرانبهایی از خود برای معرفی ائمه اطهار(ع) به یادگار گذاشته است.

وی آیت الله ری‌شهری را عالمی ربانی و روحانی مجاهد و انقلابی خطاب کرد و گفت: برگزاری مجالس بزرگداشت این عالم برجسته در اهواز و سراسر کشور اقدامی مناسب برای پاسداشت عظمت و ابعاد حیات زندگی این شخصیت گرانقدر است.

وی آیت الله ری شهری را شخصیتی جامع دانست و گفت: این عالم مجاهد در عمر با برکت خود در کنار تقوا، تزکیه نفس و ترویج معارف الهی، خدمات بسیاری به انقلاب، امام خمینی، رهبر معظم انقلاب و راه شهدا کرد.

رسالت انبیاء الهی، رسالتی جهادی و انقلابی است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عالمان وارثان احادیث و روایت های انبیاء الهی هستند، ادامه داد: همانگونه که علوم طبیعی و پزکس را باید از علمای آن رشته ها دریافت کرد، علوم دینی را نیز باید از متخصص آن دنبال کرد.

آیت الله حیدری، با بیان اینکه عالمان دین رسالت والایی در صیانت از دین و شریعت از بدفهمی و تحریف را به عهده دارند، گفت: دعوت به توحید و مبارزه با طاغوت؛ نشر فرهنگ، تزکیه نفس، اخلاق و دانش و همچنین بسط عدالت وظایف انبیاء الهی است که در دوران غیبت این رسالت به عهده فقهای دین است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، افزود: عمل به این رسالت الهی، بدون هزینه نیست چرا که اجرای چنین رسالت هایی با مخالفت و مقاومت زراندوزان و ظالمان مواجه می شود و این دلیل وقوع جنگ علیه پیامبران در طول تاریخ بوده است به همین دلیل رسالت انبیاء الهی را می توان رسالتی جهادی و انقلابی دانست.

وی ادامه داد: اقامه توحید، بسط عدالت و مبارزه با طاغوت با کار جهادی و مبارزه بی امان، کار انقلابی و تشکیل حکومت ممکن نیست.

آیت الله ری شهری نمونه ای از عالمان انقلابی است

آیت الله حیدری حوزه و روحانیت انقلابی  را تنها میراث دار انبیاء الهی دانست و گفت: کسانی که حوزه را سکولار تعریف و از علمای دین گوشه نشینی در گوشه محراب، مشغول شدن به عبادت و بی توجهی به مسایل سیاسی و جبهه مقاومت را طلب می کنند، بدانند که چنین حوزه و عالمانی ربطی به میراث داری رسالت انبیاء ندارند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، افزود: تنها حوزه و عالمان انقلابی هستند که افتخار پرچم داری میراث انبیاء الهی(ص) را به دست دارند و آیت الله ری شهری یکی از همان عالمان انقلابی بود.

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله ری شهری از نوجوانی به جریان انقلاب امام خمینی پیوست و در عین سن کم نقش اثرگذاری در پیروزی انقلاب ایفا کرد.

آیت الله محمد محمدی ری شهری پس از عمری تحصیل و تدریس و تحقیق در حوزه‌های علمیه و پذیرش مسئولیت‌هایی از جمله دادستانی کل کشور، وزارت اطلاعات، نمایندگی ولی فقیه و سرپرستی حجاج، نمایندگی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، ریاست مؤسسه دارالحدیث و دانشگاه قرآن و حدیث و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، در روز یکم فروردین ماه سال جاری پس از تحمل یک دوره بیماری در سن ۷۵ سالگی به دیدار حق شتافت.

در این مراسم جمعی از مسوولان لشکری و کشوری، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم  حضور داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha