استاندارهمدان: پیام‌های نوروزی رهبر معظم انقلاب منطبق با واقعیت‌های جامعه است

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: پیام های نوروزی و انتخاب شعارهای سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی هوشمندانه و منطبق بر واقعیت‌های جامعه است.

به گزارش ایرنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل و معاونان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: در این راستا جهاد کشاورزی می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق، در راستای تحقق شعار سال و عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی گام بردارد.

وی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی یکی از دستگاه‌های مهم و با مسئولیت خطیر است چراکه تامین امنیت غذایی مردم در این وزارتخانه رقم‌ می‌خورد.  

قاسمی فرزاد اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، حل و فصل مسائل اساسی و مهم در حوزه تولید به ویژه بخش کشاورزی در اولویت قرار گرفته است تا بتوان با ارتقای میزان بهره‌وری از خاک و آب برای استفاده بهینه از منابع طبیعی اقدام کارشناسی انجام داد.

استاندار همدان حفاظت از منابع آب و خاک به عنوان بخشی از محیط زیست را وظیفه اصلی مسئولان دانست و گفت: حمایت از تولید و تاکید بر آن به ویژه حوزه کشاورزی باید مبتنی بر دانش‌بنیان و برنامه علمی باشد تا اثر مطلوبی از خود بر جای بگذارد.

قاسمی فرزاد خواستار ایجاد و تقویت تشکل‌های علمی و تخصصی متمرکز در استان شد و ادامه داد: معطوف شدن بخشی از فعالیت های مجموعه مرکز تحقیقات به حوزه تولید کافی نیست بلکه نقطه تمرکز و ثقل فعالیت این مجموعه باید در حوزه‌های مختلف کشاورزی و تولید باشد.

وی اظهار داشت: نقشه راه سال جدید استفاده از همه ظرفیت‌های استان برای حمایت همه جانبه از تولید است که در این راستا پارک علم و فناوری و مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان باید نسبت به تقویت و حمایت از بخش تولید در استان تلاش کنند. 

استاندار همدان تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌ها یکی از اولویت‌های مهم در راستای حمایت از تولید است که باید مورد توجه قرار گیرد.

قاسمی فرزاد افزود: با توجه به کمبود آب باید در زمینه تغییر الگوی کشت و کشت گونه های کم آب بر همچون کُلزا، زعفران و گشنیز اقدام کرد و کشت‌گلخانه‌ای که تاثیر بسزایی در افزایش بهره‌وری آب و خاک دارد را مورد توجه قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش کنترل بر بخش تولید و ارتقا کیفیت محصولات تولید شده ضروری است همچنین با توجه به اهمیت بازاریابی، محصول نهایی واحدهای تولیدی استان باید از استانداردهای بین‌المللی برخوردار باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha