۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به تعاونی‌های جاسک اختصاص یافت

بندرعباس- ایرنا- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی برای توسعه اشتغال در بخش تعاونی‌های شهرستان جاسک اختصاص یافت.

مهدی مسکنی روز پنجشنبه در بازدید از تعاونی‌های بخش لیردف شهرستان جاسک افزود: این تسهیلات تا سقف ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با کارمزد چهار درصد برای رونق مشاغل خانگی روستایی به متقاضیان اعطا می‌شود.

وی بیان داشت: براساس تفاهم نامه با کمیته امداد امام خمینی (ره) مقرر شد با ایجاد استخرهای پرورش میگو زمینه اشتغالزایی خانواده‌های زیرپوشش این نهاد در سواحل هرمزگان فراهم شود.

معاون وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی با اشاره به مشکل کمبود نقدینگی بیشتر صیادان شرق هرمزگان اظهارداشت: برای رفاه بیشتر این قشر مقرر شد  تعاونی‌های صیادی صید را روزانه و به صورت توافقی خریداری کنند.

مسکنی تشدید برخورد با صید ترال و حمایت‌های بیشتر از صیادان بومی با تامین امکانات در زنجیره صید را از دیگر خواسته مهم جامعه صیادی در بخش لیردف جاسک برشمرد و گفت: در این باره اقدام های اولیه با همکاری مسوولان محلی انجام شد.

صیادان و اعضای تعاونی‌های مرتبط با صید و صیادی اعطای وام برای ساخت کارخانه‌های فرآوری آبزیان در بخش لیردف جاسک و حمایت‌های بیشتر در این باره را خواستار شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha