ابلاغ نرخ نامه های صنوف خدماتی برای ایام نوروز در قشم

قشم - ایرنا - رییس کمیته اصناف و تنظیم بازار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: به دستور دادستان شهرستان قشم نرخ نامه های رستوران ها (درجه ۱ و ۲)، سفره خانه ها، صبحانه خوری ها، فست فودها، آرایشگاه های زنانه و مردانه تهیه و به مسئولان صنوف ابلاغ شده است.

به گزارش ایرنا از سازمان منطقه آزاد قشم، هرمز امیری اظهار داشت: این اقدام جهت حفظ حقوق شهروندان صورت گرفته و تمامی واحدهای صنفی شهرستان قشم ملزم به رعایت نرخ نامه های ابلاغ شده می باشند.

وی ادامه داد: همچنین کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار شهرستان قشم با هدف بازرسی و نظارت قیمت ها تشکیل شده و در ایام نوروز تیم های بازرسی این کمیته طبق برنامه از پیش تعیین شده به صورت روزانه و در تمام ایام هفته فعالیت خواهند کرد.

رییس کمیته اصناف و تنظیم بازار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم توضیح داد: کمیته اصناف و تنظیم بازار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با حضور نمایندگانی از تعزیرات حکومتی، شبکه بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی، بسیج اصناف، دامپزشکی و نیروی انتظامی تشکیل و به فعالیت می پردازد.

امیری اضافه کرد: گروه های بازرسی اعزامی در صورت مشاهده عدم رعایت مسائل بهداشتی و سلامت و همچنین گرانفروشی و عدم رعایت نرخ نامه ابلاغی، واحدهای صنفی متخلف را به اداره تعزیرات حکومتی معرفی خواهند کرد.

جزیره قشم در جنوب ایران با آغاز تعطیلات پایان سال و حضور انبوه گردشگران و مهمانان رنگ و بوی نوروزی و بهاری به خود گرفته است.

همه ساله با آغاز تعطیلات نوروزی، جزیره قشم مملو از جمعیت گردشگری است که از اقصی نقاط میهن اسلامی با هدف استفاده از هوای کاملا بهاری، سایت های منحصر بفرد گردشگری، سواحل زیبا و بازار مناسب خرید آن، راهی این منطقه در جنوبی ترین نقطه کشور می شوند.

قشم این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.

 سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق اسکله پهل بندرعباس به اسکله لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های سفید و غروب منحصر به فرد به عنوان مروارید خیج فارس شناخته می شود.  

این جزیره زیبا با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha