مهمترین رویدادهای خبری کرمانشاه در آخرین هفته سال ۱۴۰۰

کرمانشاه - ایرنا - معرفی سرپرستان فرمانداری های دالاهو و صحنه، انتخاب روسای هیات‌های دو و میدانی و شطرنج و برگزاری آئین ویژه جشن نوروز عناوین مهمترین رویدادهای خبری استان در آخرین هفته از سال ۱۴۰۰ (۲۱ تا ۲۷ اسفند) را تشکیل می دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد مهم خبری هفته گذشته نشست خبری شهردار کلانشهر کرمانشاه با اصحاب رسانه بود که نادر نوروزی در این جلسه با اشاره به اینکه امروز بافت فرسوده کرمانشاه کشش این همه مجتمع و مراکز تجاری و اداری را ندارد، گفت: باید یک منطقه جدید تجاری و اداری در کلانشهر کرمانشاه ایجاد شود تا بسیاری از کسبه، صنوف و پزشکان به این مکان جدید منتقل شوند.

وی افزود: با ایجاد این منطقه جدید تجاری و اداری بسیاری از مشکلات شهر حل می‌شود و این در حالی است که شهرهای چون تبریز و اصفهان این کار را انجام داده‌اند.

نوروزی همچنین از آمادگی شهرداری برای انتقال میدان تره‌بار به ۶۲ هکتار زمین تهیه شده در ماهیدشت در صورت رضایت کسبه خبر داد و افزود: ۳۰ هکتار زمین در پشت شهرک مُلاحسینی در نظر گرفتیم و اگر سازمان همیاری همکاری لازم را داشته باشد همه مشاغل بازیافتی و ضایعاتی جعفرآباد و ملاحسینی باید به شهرک جدید بازیافتی منتقل شود.

بیست و یکمین مدافع سلامت کرمانشاه آسمانی شد

«شاپور محمدی» از کارکنان مرکز آموزشی، درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه به عنوان بیست و یکمین مدافع سلامت استان براثر ابتلا به کرونا درگذشت.

محمدی که به علت کرونا چند روز پیش در بیمارستان بستری شده بود، جان خود را در راه خدمت به مردم فدا کرد.

برخورد با جرائم خشن در کرمانشاه تشدید می‌شود

رئیس کل دادگستری استان از تشدید برخورد با جرائم خشن در کرمانشاه نظیر تیراندازی، سرقت و مزاحمت‌های خیابانی خبر داد و گفت: اشرار و اراذل و اوباش جایی در استان ندارند و با هرگونه اقدام آنها به شدت برخورد می‌شود.

 «پرویز توسلی زاده» در جلسه پیشگیری و مقابله با جرم تیراندازی که در سالن جلسات شهید قدوسی دادگستری کل استان برگزار شد، اظهار داشت: برخی جرائم مانند تیراندازی، سرقت، مزاحمت های خیابانی و سایر موارد اثرات منفی بیشتری بر روح و روان مردم می گذارد که لازم است قاطعانه تر با آن ها برخورد شود.

وی تاکید کرد: پلیس لیست اسامی مجرمان خظرناک و سابقه دار کرمانشاه را در اختیار دستگاه قضایی قرار دهد تا به شدت با آن ها برخورد شود و بدانند این استان جای امنی برای آن ها و رفتار مجرمانه اشان نیست.

 اعطای مرخصی به عاملان تیراندازی و قاچاقچیان اسلحه در کرمانشاه ممنوع شد

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه، یکی از مواردی که باعث ایجاد ناامنی در شهر کرمانشاه می‌شود را می شود تیراندازی‌هایی دانست که تقریبا هر روز در این شهر اتفاق می افتد و گفت: باتوجهبه اهمیت موضوع اعطای مرخصی به عاملان تیراندازی و قاچاقچیان اسلحه در کرمانشاه ممنوع شد.

"شهرام کرمی" در جلسه پیشگیری و مقابله با جرم تیراندازی که در سالن جلسات شهید قدوسی دادگستری کل استان برگزار شد، اظهار داشت: تیراندازی از جمله جرائم خشنی است که دستگاه قضائی و پلیس از مدت ها قبل برخوردهای قاطعانه خود را با آن آغاز کرده و در چند ماه اخیر نیز اقدامات خوبی در راستای پیشگیری و اقدامات مقابله ای صورت گرفته است.

کرمی تصریح کرد: در همین راستا اخیرا نیز دستور لغو مرخصی عاملان تیراندازی و قاچاقچیان اسلحه صادر شده است تا از یک سو امکان حضور این افراد تا پایان دوران محکومیت در جامعه و تکرار جرم فراهم نشود و از سوی دیگر درس عبرتی باشد برای سایر افرادی که نیات مشابهی را در سر می پرورانند.

کرمانشاه رتبه اول معرفی طرح های اشتغال‌زا به بانک ها را در کشور کسب کرد

استاندار کرمانشاه از کسب رتبه اول کشور توسط استان در بحث معرفی طرح های اشتغالزا به بانک ها خبر داد و گفت: حمایت های لازم از این طرح ها به عمل خواهد آمد.

بهمن امیری مقدم در همایش ائمه جمعه استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری یکی از مهمترین برنامه ای است که از روز اول با جدیت دنبال کردیم و خوشبختانه اقدامات خوبی هم در این راستا انجام گرفته است.

وی تسهیل گری در امور و کمک به بخش خصوصی را از دیگر اولویت های کار خود برشمرد و گفت: حتما موانع سرمایه گذاری در استان برداشته می شود تا شاهد حضور بیشتر این افراد در کرمانشاه و در نتیجه ایجاد رونق اقتصادی باشیم.

رئیس هیات دو و میدانی کرمانشاه انتخاب شد

 مجمع انتخاباتی هیات دومیدانی استان کرمانشاه برگزار و «محمد احمدزاده » با کسب اکثریت آرا برای یک دوره چهار ساله دیگر به عنوان رئیس جدید این هیات انتخاب شد.

مجمع انتخاباتی هیات دو ومیدانی استان کرمانشاه با حضور رئیس فدراسیون دوومیدانی و مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد که در آن جهانگیر آقایی، حسین امیری، احمد روشن زاده و عابدین مرادی چهار کاندیدای پست ریاست هیات دوومیدانی کرمانشاه بودند.

پس از عدم حضور جهانگیر آقایی که به منزله انصراف وی تلقی شد، رای گیری برای انتخاب یکی از سه کاندیدای باقی مانده آغاز شد و احمد روشن زاده با کسب ۲۴ رای از مجموع ۲۴ رای ماخوذه برای مدت چهار سال دیگر سکان هدایت هیات دو و میدانی استان کرمانشاه را بدست گرفت.

کشفیات مواد مخدر در استان کرمانشاه به بیش از چهار تن رسید

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف چهار تن و ۵۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر طی سال جاری در استان خبر داد و گفت: این مقدار مواد مخدر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد رشد داشته است.

سردار «علی‌اکبر جاویدان» روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۳۰۰ قاچاقچی و خُرده فروش دستگیر و ۲ هزار و ۸۲۷ نفر معتاد متجاهر نیز جمع آوری شده اند.

وی با اشاره به انهدام ۵۱ باند خرید و فروش مواد مخدر، افزود: ۲۶ قبضه اسلحه از اعضای باند کشف و ۲۷۸ دستگاه خودرو متعلق به این افراد هم توقیف شده اند.

سرپرست فرمانداری دالاهو معرفی شد

مراسم معارفه سرپرست فرمانداری شهرستان دالاهو با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، امام جمعه دالاهو و مسوولان محلی در سرسرای اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم «کیومرث جلیلیان» به عنوان سرپرست جدید فرمانداری دالاهو معرفی شد و از زحمات ۴۱ ساله «کرم محمدی» فرماندار سابق  این شهرستان قدردانی گردید.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در این مراسم در سخنانی با بیان اینکه در مقطع فعلی راهی بجز وحدت و همدلی نداریم، گفت: امروز همه باید پشتیبان دولت باشند.

«حسین خوش‌اقبال» افزود: مسوولیت در نظام اسلامی، یک فرصت برای آخرت‌ سازی است و آن چه نام و یاد مدیران و مسوولان را ماندگار می‌کند خدمت گذاری بی منت به مردم است.

تعداد مصدومان چهارشنبه سوری کرمانشاه نسبت به سال ۹۹ افزایش یافته است

مسئول روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه؛ تعداد نهایی مصدومان چهارشنبه آخر سال استان کرمانشاه از ساعت ۱۲ ظهر سه‌شنبه تا صبح چهارشنبه را ۱۲۶ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار نسبت به پارسال که ۱۱۶ نفر بود، ۱۰ نفر افزایش یافته است.

«اکبر آزادی» با بیان اینکه خوشبختانه امسال در حوادث چهارشنبه سوری استان کرمانشاه مورد فوتی یا قطع عضو نداشته‌ایم و مصدوم بستری که حالت وخیمی داشته باشد هم نداریم، افزود: اکثر مصدومان از بیمارستان مرخص شدند.

وی در مورد جزئیات آمار مصدومان استان نیز گفت: ۱۱ نفر در محل درمان و  ۳۸ نفر بستری شدند و همچنین تعداد افراد آسیب دیده از ناحیه چشم ۱۰۰ نفر و سوختگی نیز ۸۱ نفر بود.

رئیس هیات شطرنج استان کرمانشاه انتخاب شد

«داریوش کرمی» در جریان برگزاری مجمع انتخاباتی هیات شطرنج استان کرمانشاه برای مدت چهار سال به عنوان رئیس جدید این هیات انتخاب شد.

مجمع انتخابات هیات شطرنج استان کرمانشاه با حضور حسن تأمینی، رئیس فدراسیون شطرنج ، صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان و اعضای مجمع در سالن آمفی تئاتر اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه برگزار شد.

در مجمع انتخاباتی هیات شطرنج ابتدا «برزو ادراک» و «داریوش کرمی» ۲ کاندیدا برای احراز ریاست هیات بودند که با عدم حضور ادراک این موضوع به منزله انصراف وی تلقی شد و کار رای گیری با تنها کاندید باقی مانده برگزار شد.

پس از انجام رای گیری «داریوش کرمی» با کسب ۲۵ رای از همین تعداد آرای ماخوذه برای مدت چهار سال آینده به عنوان رئیس جدید هیات شطرنج استان کرمانشاه انتخاب شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان صحنه معرفی شد

«جهانبخش زنگنه‌تبار» در مراسمی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان صحنه معرفی شد و از زحمات «علیرضا حیدری» فرماندار سابق این شهرستان قدردانی گردید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در این مراسم با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم و انتظار گره گشایی از مسئولان تاکید کرد: اولویت اول مدیران حل مشکلات اقتصادی مردم باشد.

«حسین خوش اقبال» با بیان اینکه بدون همراهی مردم نمی‌توان در مسئولیت‌ها موفق بود، افزود: هر خدمتی باید با رضایتمندی مردم همراه باشد و در این صورت است که مردم پشتیبان نظام خواهند ماند.

وی با اشاره به همراهی و مشارکت ایثارگرانه مردم در دفاع از نظام و انقلاب اسلامی گفت: قدر این مردم را باید دانست و با خدمت گذاری بی منت اعتماد عمومی را افزایش داد.

صدای پای نوروز از جوار تاق‌بستان کرمانشاه به گوش می‌رسد

آیین ویژه جشن نوروز در راستای معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری کرمانشاه در عرصه ملی و بین المللی، عصر چهارشنبه با حضور مهمانانی از کشورهای خارجی در محوطه تاریخی تاق‌بستان کرمانشاه برگزار شد.

محور گردشگری تاریخ و تمدن غرب کشور که سال گذشته افتتاح شد، امسال میزبان برنامه‌های ویژه‌ای در شهرهای همدان، کرمانشاه و سنندج در این محور گردشگری است.

کاروان جشن نوروزی که از همدان آغاز شده بود، بعد از عبور از شهرهای تاریخی کنگاور و بیستون عصر امروز به محوطه تاریخی تاق بستان کرمانشاه رسید.

در این مراسم گروه های تنبورنوازی به اجرای برنامه پرداختند و جمعی از جوانان کرمانشاه نیز آئین سنتی «هلپرکه» را اجرا کردند که با استقبال مهمانان خارجی روبرو شد. 

مرز خسروی برای تردد مسافر و زائر بسته است

فرماندار قصرشیرین با اعلام اینکه مرز خسروی در این شهرستان برای تردد مسافر و زائر بسته است، گفت: هیچ گونه ترددی در این مرز انجام نمی‌شود.

«مرادعلی تاتار» افزود: از مردم تقاضا داریم به هیچ عنوان به این مرز رسمی مراجعه نکنند زیرا در شرایط کنونی امکان حضور زائران از طریق زمینی در این مرز در عراق مهیا نیست.

وی اظهار داشت: در رابطه با تردد مسافر و زائر از مرز رسمی خسروی هنوز دولت هیچ ابلاغی صادر نکرده و منتظر ابلاغ و اعلام دولت و طرف عراقی نیز هستیم.

تاتار افزود: هم اکنون تردد مسافر از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق با رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام می شود.

سازمان‌های مدعی حقوق‌بشر فقط نظاره‌گر جنایات غربی، عبری و سعودی هستند

امام‌ جمعه کرمانشاه با بیان اینکه سازمان‌های مدعی حقوق‌بشر فقط نظاره‌گر جنایات غربی، عبری و سعودی هستند، گفت: آل‌سعود خبیث بیش‌ از ۸۰ انسان بیگناه را در یک روز گردن زد اما سازمان‌های مدعی حقوق‌بشر نفس هم نمی‌زنند و فقط نگاه می‌کنند.

 آیت‌الله «مصطفی علما» در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه افزود: هشت سال است که عربستان سعودی با همراهی برخی دیگر از حکام مرتجع و دولت‌های غربی به مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن حمله کرده و دست به کشتار می‌زند اما سازمان‌ها و نهادهایی که ادعای حقوق‌بشر دارند، فقط سکوت کرده‌اند.

وی اظهار کرد: این واقعیت‌ها نشان می‌دهد که تنها راه ملت‌های مستقل، پایداری و مقاومت در مقابل دشمن است و این راه و مسیر هم جواب می‌دهد.

به‌گفته نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه، گرچه ملت ایران در راه مقاومت و حفظ استقلال خود متحمل خسارت‌هایی شده‌ است اما به لطف این ایستادگی اکنون یک قدرت بزرگ در منطقه هستیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha