بازگشت ردیف اعتباری بودجه زیارت مطالبه مردم خراسان رضوی است

مشهد- ایرنا- رییس شورای اسلامی استان خراسان رضوی گفت: بازگشت ردیف اعتباری بودجه زیارت مطالبه مردم مشهد و خراسان رضوی از هیات دولت در سفر به این استان است.

سید مومن حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به خراسان رضوی در فروردین‌ ماه ۱۴۰۱، آنچه که انتظار است در این سفر مورد توجه ویژه قرار گیرد برگشت بودجه زیارت است.

وی اضافه کرد: همچنین از هیات دولت تقاضا داریم که این ردیف بودجه را نه تنها برای شهر مشهد بلکه برای تمامی۳۳ شهرستان‌ خراسان رضوی در نظر بگیرند تا بتوانند موضوع زیارت را به سر و سامان برسانند.

رییس شورای اسلامی استان خراسان رضوی گفت: حمل و نقل و فرسودگی اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها یکی از مشکلات اساسی در کلانشهر مشهد و شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر در استان است که مشکلات و گرفتاری‌های مختلفی را برای مردم فراهم کرده‌ است که این موضوع نیز باید مدنظر هیات دولت در سفر این خطه قرار گیرد.

حسینی با اشاره به خشکسالی‌های متوالی که کشاورزان را با مسائل و مشکلات زیادی رو به رو کرده‌ است، افزود: از هیات دولت توقع داریم که مدیران خراسان رضوی را در مدیریت منابع آبی استان و اجرای طرحهای مرتبط مانند بندهای خاکی یا آبخیزداری حمایت‌ کنند.

وی ادامه داد: اجرا شدن این طرح‌ها می‌تواند منجر به کاهش خسارات ناشی از سیل، تغذیه آبهای زیرزمینی و کاهش مشکل خشکسالی‌ها در استان خراسان رضوی شود.

وی اضافه کرد: از دولت انتظار می رود در سفر خود به خراسان رضوی نسبت به تامین اعتبار طرحهای نیمه تمام در این استان توجه ویژه‌ای کند تا این طرحها سریع‌تر به سرانجام مطلوب برسند.

به گزارش ایرنا، نخستین سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت در سال ۱۴۰۱ تا پایان هفته جاری به مقصد خراسان رضوی صورت می‌گیرد.

آیت الله سیدابراهیم رییسی پیش از این به ۱۷ استان شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان و مازندران سفر کرده است.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha