۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۲۲:۴۸
کد خبرنگار: 3146
کد خبر: 84685792
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح "پویش نظافت" در جاده‌های ارتباطی استان مرکزی هدفگذاری شده است 

اراک - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: طرح "پویش نظافت" در جاده‌های ارتباطی استان هدفگذاری شده و این طرح تا اردیبهشت ماه سال آتی با تعامل سازمان پسماند شهرداری و شرکت شهرک‌های صنعتی انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، مهدی زندیه وکیلی عصر سه‌شنبه در نشست  ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی افزود: انتظار می رود از سوی روسای کارگروه‌ها، فهرست کشیک های نانوایی‌ها و همچنین دستگاه‌های خدمات رسان دیگر ویژه نوروز به ستاد تسهیل سفر ارسال تا اطلاعات لازم در اختیار مسافران نوروزی قرار گیرد.

وی بیان داشت: بحث فعالیت عابربانکها در خصوص تغذیه منابع مالی بانکها و استقرار نمایندگی بیمه برای پرداخت خسارتها نیز مدنظر ویژه باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با بیان اینکه نشست‌های ستاد اجرایی سفر تا پایان تعطیلات نوروز در محل مدیریت بحران استانداری از ساعت ۹ تا ۱۰ صبح برگزار می شود، یادآور شد: آیین استقبال از مسافران نوروزی در نخستین روز عید نوروز ساعت ۹ در میدان امام خمینی ( ره) برگزار می شود و انتظار می رود محل اسکان اضطراری در شهرستانها نیز به ستاد خدمات اجرایی سفر ارسال شود.

زندیه وکیلی تاکید کرد: انتظار می رود درباره ارائه خدمات مناسب و همچنین بحث قیمت، گشت های امداد خودرو در تعطیلات نوروزی، نظارت کافی انجام شود.

وی بیان کرد: هر ساله در ایام نوروز علاوه بر تیم های بازرسی مشترک از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد و شهروندان افتخاری در راستای کنترل، ارائه و کیفیت خدمات بهره گیری می شود که انتظار می رود این تعامل و هم افزایی در تعطیلات نوروزی جدید نیز صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی تصریح کرد: اسکان مسافران نوروزی در هتلها، خانه های بومگردی است و اسکان در مدارس به جز موارد اضطراری در مدارس همچون سنوات گذشته انجام نمی‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: با شیوع ویروس کرونا بیشترین خسارت را صنعت گردشگری متحمل شد که نیاز است نوروز امسال از ظرفیت گردشگری استان استفاده شود.

مصطفی مرزبان عنوان کرد: راهنمایان گردشگری پیش از آغاز تعطیلات نوروز در اماکن تاریخی استان مستقر می‌شوند و در خصوص سرگذشت ابنیه‌ها، تاریخ و تمدن، فرهنگ، آداب و رسوم، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های صنایع‌دستی استان توضیحات لازم را به گردشگران ارائه می‌دهند. 

وی حفظ سلامت مسافران نوروزی را در اولویت اقدامات این ستاد عنوان کرد و گفت: تمامی مراکز پذیرایی بین‌راهی، نمازخانه‌های بین‌راهی، هتل‌ها، پمپ‌های بنزین و تمام فضاهای خدماتی درون شهری و برون شهری با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی یادآور شد: برنامه‌ریزی لازم درباره برگزاری جشنواره‌های  فرهنگی در شهرستان‌های مختلف، آئین‌های بومی و فرهنگی و برنامه‌های نوروزگاه، تهیه اقلام تبلیغاتی، چاپ و توزیع بروشور میان مسافران نوروزی، ایجاد جنگ شادی و همچنین برگزاری سفره هفت سین در مصلی و استانداری با تعامل صدا و سیمای استان مرکزز صورت گرفته است.

مرزبان خاطرنشان کرد: بیشترین ظرفیت گردشگری ۷۰ درصدی در اراک و محلات و همچنین برای سایر شهرهای استان برای اسکان مسافران نوروزی با تعامل و هم افزایی سایر دستگاههای ذیربط  تدوین و برنامه ریزی شده تا سفرها از رشد قابل توجهی برخوردار باشد.

شهردار کلانشهر اراک نیز در ابن نشست با بیان اینکه ۹۰  المان متنوع نوروزی در شهر اراک نصب می شود، اظهار داشت: همچنین  کاشت گیاهان زینتی در راستای زیباسازی و طراوت بخشیدن به محیط شهری در تمام نقاط و مناطق اراک به ویژه نقاط پر تردد در حال انجام است.

علیرضا کریمی افزود: سرویس های بهداشتی بوستان های سطح شهر فعال هستند و با توجه به اینکه آب نماها در ایجاد شادابی و نشاط  به پارک ها و میادین شهری نقش مهمی دارند در همین راستا سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اقدام به تعمیر، ایجاد و نظافت تمام آب نما و آبگیری مجدد آنها کرده است.

وی ادامه داد: حفظ و نگهداری پارک ها و فضای سبز سطح شهر با انجام اقداماتی از جمله نظافت کلیه بوستان ها و فضای سبز، کاشت نهال، نظافت و ضدعفونی تجهیزات ورزشی و وسایل بازی کودکان در کلیه پارک ها ، بهبود سیستم روشنایی بوستان ها و بهبود مبلمان پارکی و رنگ آمیزی آنها در دست اقدام است.

شهردار کلانشهر اراک با اشاره به اینکه بسته های فرهنگی میان مسافران نوروزی توزیع می شود، خاطرنشان کرد: پیش بینی اسکان اضطراری مسافران نوروزی در سالن ورزشی شهید ثامنی صورت گرفته و ایجاد نوروزگاه در دره ویژه گردشگری گردو و همچنین پیاده راه امیرکبیر، بوستان ملت و امیرکبیر هدفگذاری شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی هم در این نشست بیان داشت: فروش بلیط های نوروزی به صورت اینترنتی در استان از ۲۵ بهمن ماه تا ۱۵ فروردین ادامه دارد و تاکنون ۸۰‌ درصد ظرفیت بلیط‌های نوروزی پیش فروش شده است.

مهرداد جهانی گفت: آمادگی ۲۴ ساعته مدیریت راهها، پایش،آمار تردد و سامانه ۱۴۱ پاسخگوی مراجعان، پیگیری، هماهنگی، بازدید و نظارت خدمات بین راهی، امادگی دوربینهای نظارتی کنترل سفر به صورت متناوب، رفع سریع نقاط حادثه خیز و تجهیز تابلوهای ایمنی، ایجاد استراحتگاه در طول جاده های ارتباطی، خط کشی محورهای اصلی، نصب روشنایی و اجرای ۱۵۰ متر قیرپاشی در جاده زالیان از جمله اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت راهداری و حمل و نقل جاده ای استان است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز گفت: در ۲۳۵ روستای استان با مشارکت ۲ هزار و ۲۳۵ تیم، مسابقات جام نوروزی برگزار می شود.

عابد حقدادی با بیان اینکه این مسابقات تا ۱۳ فروردین ماه ادامه دارد افزود: در نوروزگاهها نیز بازی های بومی محلی و همچنین جشنواره بازی های بومی محلی در هفتم فروردین ماه در پارک ملت اراک و همچنین شهرستان ساوه برگزار می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha