فرماندار میاندوآب: واحدهای تولیدی نباید به علت بدهی پلمب شود

مهاباد- ایرنا- سرپرست فرمانداری ویژه میاندوآب گفت: براساس تاکیدات دولت، اجازه پلمب و صدور اجراییه برای واحدهای تولیدی در پی بدهی آنها نباید انجام شود.

به گزارش ایرنا، علی پیام روز دوشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع واحدهای تولیدی میاندوآب با بیان اینکه بر همین اساس در این شهرستان نیز نباید هیچ واحد تولیدی که با هدف اشتغالزایی برای آن سرمایه‌گذاری شده است غیرفعال شود افزود: باید فرصت لازم به متصدیان این واحدهای تولیدی جهت پرداخت بدهی داده شود.

وی باید همه واحدهای تولیدی راکد و مشکل دار به چرخه فعالیت و تولید بازگردند زیرا دولت مردمی با این شعار و رویکرد مانع زدایی‌ها براساس مطالبه مقام معظم رهبری به این مهم ورود کرده است.

سرپرست فرمانداری ویژه میاندوآب افزود: با بیان اینکه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هر هفته در این شهرستان برگزار می‌شود، اضافه کرد: جذب سرمایه‌گذار و حمایت از سرمایه‌گذاران در راستای رونق تولید و اشتغال باید در اولویت مسوولان باشد.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل اتاق مشترک سرمایه‌گذاری در میاندوآب، افزود: در این اتاق نمایندگان دستگاه‌های اجرایی متولی اشتغال برای تسهیل اشتغال‌زایی با اهتمام سرمایه‌گذاران  فعالیت خواهند داشت.

پیام، با اشاره به برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز گفت: گاهی مشکل بدهی یک واحد تولیدی با فعالیت آن واحد حل می‌شود از اینرو نباید در وهله نخست بلافاصله یک واحد تولیدی تعطیل و کارکنان و کارگران آن از کار بیکار شوند. 

سرپرست فرمانداری ویژه میاندوآب با تاکید بر راه‌اندازی شعبه بانک صنعت و معدن در میاندوآب اظهار داشت: میاندوآب با دارا بودن شهرک صنعتی فعال پتانسیل زیادی در امر تولید و سرمایه‌گذاری دارد و راه‌اندازی بانک صنعت و معدن در این شهرستان علاوه‌بر ارایه خدمات به صنعتگران این شهرستان، به شهرهای دیگر نیز می‌تواند خدمات ارائه دهد.

پیام در ادامه با اشاره به راه‌اندازی فاز دوم شهرک صنعتی شهید باکری میاندوآب برای توسعه این شهرک گفت: واحدهای تولیدی زیرساخت‌های خود را خارج از قانون و دستورالعمل شرکت شهرک‌های صنعتی اجرا نکنند تا در ادامه به مشکل برخورد نکنند. 

وی همچنین با تاکید بر پیگیری مشکلات توسط مدیران در خود شهرستان، گفت: در صورت حل نشدن این مشکلات باید مسوولان آن را از ادارات کل خود پیگیری کنند.

در این کارگروه مشکل ۱۴ واحد تولیدی و صنعتی میاندوآب مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد ۱۱ مورد به نتیجه رسید و ۳ مورد برای بررسی دقیق تر به مراجع استانی منعکس شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha