هوای مازندران تا هفته آینده برفی و بارانی است

۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۲۴
کد خبر: 84674266
هوای مازندران تا هفته آینده برفی و بارانی است

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که بارش باران و برف از امروز دوشنبه تا شنبه هفته آینده در این استان ادامه می‌یابد و ناپایداری جوی در مناطق غربی و ارتفاعات بیشتر از مناطق مرکزی و شرقی است.

به گزارش ایرنا، طبق پیش‌بینی هواشناسی سامانه جدید بارشی که از اواخر هفته گذشته وارد مازندران شد ، با وزش باد شدید، مه صبحگاهی و کاهش محسوس دما نیز همراه است.

طبق این پیش‌بینی بیشترین میزان کاهش دما مربوط به امروز دوشنبه است که شهروندان و مسافران در مناطق ساحلی و جلگه‌ای شاهد کاهش دو تا چهار درجه ای و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات دو تا هشت درجه ای را نسبت به روز گذشته تجربه خواهند کرد.

 بیشترین میزان کاهش دمای مناطق ساحلی طی روز جاری مربوط به بابلسر است. دمای هوای این شهر با پنج درجه کاهش در مقایسه با روز گذشته به ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد.

در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بیشترین میزان کاهش دما در آلاشت خواهد بود. دمای هوای امروز این منطقه با هشت درجه کاهش در مقایسه با روز گذشته به ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید.

هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که با خارج شدن موقتی این سامانه بارشی شهروندان مازندران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه شاهد آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما خواهند بود و مناطق مرکزی و شرقی با هشت درجه افزایش در مقایسه با مناطق غربی شاهد بیشترین میزان افزایش دما خواهند بود بگونه ای که دمای هوای شهر ساری مرکز استان از ۱۲ درجه سانتی‌گراد طی امروز، با هشت درجه افزایش در روز چهارشنبه به ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد.

با فعال شدن دوباره سامانه بارشی، هوای مازندران از چهارشنبه شب تا شنبه هفته آینده بارانی و برفی می شود و کاهش سه تا پنج درجه ای دمای هوا و وزش باد شدید را بویژه در ارتفاعات مناطق غربی به همراه دارد.

آسمان مازندران در روز پنج‏شنبه نیمه ابری تا ابری گاهی با وزش باد و در ارتفاعات نیمه غربی استان ابری با بارش باران و برف و وزش باد شدید پیش بینی شده است. برای روزهای جمعه و شنبه هفته آینده نیز هوای استان نیمه ابری تا ابری همراه باکاهش دما، بارش پراکنده باران، وزش باد و در ارتفاعات با بارش پراکنده باران و بر ف و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

جدول داده‌های آماری ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که امیرآباد با ۱۷ و بلده با هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق مازندران در روز گذشته بودند.

دمای هوای امروز شهر ساری مرکز مازندران نیز در گرم‌ترین ساعت به ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته سه درجه کاهش دارد.

جدول پیش‌بینی ۱۲ ساعته دریایی هواشناسی مازندران نیز وضعیت دریای خزر را از ساعت ۲۰ امشب تا ساعت هشت صبح روز سه‌شنبه با باد ملایم همراه با موج متوسط و کوتاه پیش‌بینی کرده است. ارتفاع موج در این مدت در مناطق ساحلی ۱.۵ تا ۲  متر و  در مناطق دور از ساحل نیز ۱.۵ تا ۲.۳ متر پیش بینی شده است.

هواشناسی مازندران روز گذشته با انتشار هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی اعم از گردشگری و صید و صیادی در دریای خزر را برای ۴۸ ساعت آینده یعنی تا روز سه شنبه ناامن اعلام کرده و از تمامی فعالان حوزه دریا خواسته بود تا جوانب احتیاط را رعایت کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha