۷۰ درصد مهدهای کودک کاشمر شیوه‌نامه‌های کرونایی را رعایت نمی‌کنند

مشهد- ایرنا- مدیر مرکز بهداشت کاشمر گفت: همه مهدهای کودک شهرستان کاشمر به طور مستمر تحت پایش هستند و در جریان بازدید از آنها رعایت پروتکلهای بهداشتی پیشگیرانه به طور مداوم مورد تاکید قرار می‌گیرد اما ۷۰ درصد از مهدهای کودک فعال در این شهرستان شیوه نامه‌های بهداشتی مربوط به کرونا را رعایت نمی کنند.

مجتبی قائمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تشدید نگرانیهای ناشی از نبود برنامه تزریق واکسن برای کودکان مهدکودکی و ضعف درک این خردسالان نسبت به رعایت موثر دستورات بهداشتی پیشگیرانه به خصوص استفاده صحیح از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی است. 
وی ادامه داد: وضعیت و شرایط مکانی ساختمان بسیاری از مهدهای کودک این شهرستان نیز فاقد استانداردهای لازم است. 

مدیر مرکز بهداشت کاشمر گفت: برخی والدین به خاطر وضعیت شغلی و شرایط زندگی خود مجبور به فرستادن کودکانشان به مهدکودک هستند.
قائمی افزود: تزریق سه نوبت واکسن توسط والدین و پرسنل مهدها، داشتن تهویه مناسب، وجود چهار متر فضای مفید به ازای هر کودک و رعایت جدی پروتکل های بهداشتی از جمله شرایط باز بودن مهدکودک هاست.
وی ادامه داد: با توجه به این که برخی مدارس غیر انتفاعی و مهدهای کودک در منازل مسکونی فعالیت دارند فاقداستانداردهای لازم هستند. 
مدیر مرکز بهداشت کاشمر گفت: همه مدارس نیز پیش از بازگشایی مورد بازدید کارشناسان بهداشت قرار گرفته‌اند و این بازدیدها تداوم دارند و بر این اساس فهرست مدارس مشکل دار به آموزش و پرورش اعلام شده است.

پیش از شیوع بحران ویروس کرونا ۴۵ مهد کودک شهری و ۲۴ مهد کودک روستایی در کاشمر فعالیت داشتند که اکنون تعداد مهدکودکهای فعال کاهش یافته است. 

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha