۹۵ درصد افراد ۱۲ تا ۱۸ سال کرمانشاه واکسن کرونا دریافت کردند

کرمانشاه - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه ۹۵ درصد افراد ۱۲ تا ۱۸ سال در این استان در برابر بیماری کرونا واکسینه شده‌اند، گفت: این آمار نشان‌دهنده همکاری و مساعدت خوب آموزش و پرورش در انجام واکسیناسیون است.

به گزارش ایرنا، دکتر «ابراهیم شکیبا» روز پنجشنبه افزود: درصد واکسیناسیون دُز اول افراد واجد شرایط به عدد ۹۱ رسیده است و حدود ۸۱ درصد نیز دُز دوم را دریافت کردند ضمن اینکه ۳۶.۵ درصد از هم‌استانی ها نیز دُز سوم واکسن کرونا را تاکنون دریافت کرده‌اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: هم اکنون ۴۰ مرکز واکسیناسیون تجمیعی کرونا در در استان فعال است که مردم می توانند در ۲ نوبت صبح و بعد ازظهر برای تزریق واکسن به این مراکز مراجعه کنند.

مجموع جان‌باختگان استان کرمانشاه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به سه هزار و ۳۹ نفر رسیده است و اکنون ۳۹۹ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۱۲۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می باشند که حال ۱۸ نفر آنها وخیم است.

هفت شهر کرمانشاه همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هفت شهرستان استان از ششم اسفند در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.

شهرستان های قرمز استان را شامل کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، کنگاور، هرسین، سرپل‌ذهاب، پاوه و صحنه است و براساس این رنگ‌بندی، شهرستان‌های ثلاث باباجانی، جوانرود، روانسر، سنقروکلیایی، قصرشیرین و گیلانغرب نیز در وضعیت نارنجی قرار داشته و تنها شهرستان دالاهو در وضعیت زرد قرار دارد.

براساس رنگ‌بندی قبلی (۲۹ بهمن) شهرستان‌های پاوه، جوانرود، صحنه، قصرشیرین، هرسین، سرپل‌ذهاب، ثلاث باباجانی، کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، کنگاور، گیلانغرب، سنقروکلیایی و روانسر در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشتند و تنها شهرستان زرد استان هم دالاهو بود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.  

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha