نرخ مصوب شن و ماسه مهریز اعلام شد؛ شهروندان گرانفروشی را گزارش کنند

یزد- ایرنا - سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت مهریز گفت: بنا بر مصوبه تنظیم بازار، قیمت هر تن شن و ماسه درب معدن در این شهرستان ۶۲ هزار و ۴۵۰ تومان و نرخ مصوب کرایه حمل و نقل به ازای هر تن ۲۵ هزار تومان است.

سید محمدرضا حسینی‌منش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قیمت نهایی شن و ماسه برای مصرف کننده درب منزل ، کارگاه و محل کار با احتساب همه موارد در مجموع به ازای هر تن ۸۷ هزار و ۴۵۰ تومان است.

وی ادامه داد: شهروندان و مصرف‌کنندگان در صورت مشاهد هرگونه تخلف در خصوص افزایش بدون ضابطه و خارج ار قانون تنظیم بازار مراتب را در اسرع وقت برای بررسی و برخورد قانونی به اداره صنعت، معدن و تجارت گزارش کنند.

این مسئول اظهار کرد: تلفن ۱۲۴ به صورت شبانه‌روزی و همچنین مصرف‌کنندگان شن و ماسه می‌توانند نسبت به طرح دیدگاه  و مسایل و مشکلات موجود در این مورد پبگیری کنند که بدون شک بررسی و با متخلفان برخورد می‌شود.

حسینی‌منش بیان کرد: طی سال‌جاری به خصوص هفته‌های اخیر به صورت مستمر و منظم موضوع افزایش قیمت شن و ماسه در شهرستان با حضور مسئولان و گشت‌های مشترک بررسی و اقدام شده و این روند با قوت ادامه دارد.

وی بیان کرد: همراهی و همکاری مردم با بازرسان، کارشناسان و مسئولان مرتبط در منطقه و اطلاع‌رسانی و بیان مشکلات نقش مهمی در رفع معضلات و پیگیری و همچنین برخورد قانونی با متخلفان دارد که امیدواریم ادامه یابد.

افزایش بی‌رویه قیمت شن و ماسه طی روزهای اخیر در مهریز موجب نارضایتی شهروندان شده که جمعی از آنان نظارت بر قیمت‌ها در این بخش و برخوردقانونی با متخلفان را خواستار شدند.

قیمت شن و ماسه در معادن مختلف مهریز طی روزهای گذشته از هر تن ۶۷ هزار تومان به ۸۲ هزار تومان افزایش یافته و حتی تا هر تن ۱۲۰ هزار تومان  نیز به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد، قیمت این مصالح مهم در ساخت و سازها  از ابتدای سال جاری تاکنون سه مرتبه افزایش یافته است و در ابتدای امسال قیمت هر تن شن و ماسه ۲۶ هزار تومان بود.

از ۲۷ معدن شهرستان مهریز ۲۲ واحد معدنی هم‌اکنون فعال است و اکثر آنها در بخش تولید شن و ماسه و سنگ فعالیت دارند؛ معادن شهرستان مهریز در حومه شهر و برخی مناطق بخش مرکزی، زمینه اشتغال ۴۶۳ نفر را فراهم کرده اند.

مرکز شهرستان مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha