۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۴۴
کد خبر: 84659435
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ماینرهای غیرمجاز در خراسان رضوی ۷ مگاوات برق مصرف کردند

مشهد-ایرنا- مسوول پیگیری رمز ارزهای غیرمجاز شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: دستگاه‌های غیر مجاز استخراج رمزارز (ماینر) کشف و ضبط شده در این استان، هفت مگاوات در سال جاری برق مصرف کرده‌اند.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، مجتبی حامدی پارسا افزود: از ابتدای امسال تاکنون با همکاری مردم، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی سه هزار و ۸۷۷ دستگاه استخراج غیرمجاز رمزارز از ۴۴۵ محل در حوزه تحت پوشش این شرکت کشف شد.

وی بیان کرد: در این مدت استخراج کنندگان غیرمجاز رمزارز شامل مشترکان خانگی، صنعتی، کشاورزی، صنفی و عمومی در استان که از دستگاه‌های کشف شده به صورت غیرقانونی استفاده می‌کردند، ۲۵۰ میلیارد ریال جریمه شده‌اند.

مسوول پیگیری رمزارزهای غیرمجاز شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در این شرکت هم راستا با سیاستهای توانیر، تامین برق مراکز مجاز استخراج رمزارز پس از ارایه مجوزهای لازم توسط متقاضی انجام می‌شود و با مراکز استخراج غیرمجاز نیز مطابق با فرآیند مربوطه از مرحله دریافت گزارش تا کشف و جمع‌آوری برخورد می‌شود، همچنین پاداش مخبرین نیز مطابق دستورالعمل های مربوطه قابل پرداخت است.

به گزارش ایرنا، در شرایط جاری، متوسط انرژی مورد نیاز برای استخراج هر بیت‌کوین حدود ۳۰۰ مگاوات ساعت برآورد می‌شود که این انرژی به صورت متوسط معادل مصرف برق بیش از ۳۵ هزار واحد مسکونی در یک روز است.

شرکت توانیر در گزارشی با عنوان « "فعالیت غیرمجاز مراکز استخراج رمزارز: فراتر از بحران خاموشی"، میزان توان مصرف برق توسط مراکز استخراج رمزارزها در کشور در اردیبهشت ۱۴۰۰ را حدود ۲ هزار مگاوات برآورد کرد. این میزان برابر با مجموع توان متوسط مصرفی سالانه سه کلانشهر مشهد، اصفهان و تبریز در سال ۱۳۹۹ است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha