۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۰۴
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84659362
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کمیسر اروپا: اقدام روسیه در مورد اوکراین به بی‌ثباتی اقتصادی دامن می‌زند

تهران – ایرنا – پائولو جنتیلونی کمیسر اقتصادی اروپا روز سه شنبه اعلام کرد به رسمیت شناخته شدن استقلال دو منطقه جدایی طلب در اوکراین از طرف روسیه، پیش بینی رشد منطقه یورو برای سال ۲۰۲۲ را نامطمئن و بی ثبات می کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، وی که در یک کنفرانس اقتصادی سخن می گفت، افزود: عدم اطمینان در اطراف ما باقی است و تخطی از قانون بین المللی به واسطه رسمیت یافتن دو قلمروی جدایی طلب در اوکراین از سوی مسکو، به شدت باعث افزایش این ناپایداری و بی ثباتی می شود.

کمیسیون اروپا به تازگی پیش بینی رشد خود برای ۱۹ کشوری که یورو را به اشتراک می گذارند، از ۴.۳ درصد به ۴ درصد در سال جاری کاهش داد و در توجیه این مساله به موج جدید همه گیری کرونا، افزایش بهای انرژی و استمرار اختلالات در بخش عرضه اشاره کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه عصر روز دوشنبه دو منطقه جدایی طلب در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت، امری که باعث شد غرب داعیه جنگ افروزی مسکو در اروپا را تشدید کند.

پوتین در سخنانی گفت که مسکو استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرده است.

اقدام روسیه به اعمال تحریم های اتحادیه اروپا علیه این کشور دامن می زند و این احتمال وجود دارد که مسکو این تصمیم اروپایی ها را با تحریم های متقابل پاسخ دهد.

برخی منابع اروپایی می گویند تحریم های اروپا علیه روسیه ممکن است محدود باشد اما برخی کشورها خواستار اعمال تحریم های گسترده شده اند. اتحادیه اروپا نیز اعلام کرده که قرار است امروز درباره اعمال تحریم های اضطراری علیه روسیه تصمیم گیری کند.

منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس نشین دیگر تشکیل شده است و این دو استان در سال ۲۰۱۴ پس از تغییر حکومت در اوکراین به طور یکجانبه از کی‌یف اعلام استقلال کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha