۲۲ طرح گردشگری در کهگیلویه وبویراحمد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند

یاسوج - ایرنا - سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۲طرح نیمه تمام گردشگری در این استان به منظور تکمیل و بهره‌برداری برای استفاده از تسهیلات به بانک ها معرفی شدند.

سعید طالبی پور روز شنبه در گفت و گوبا ایرنا اظهار داشت: با هدف توسعه زیر ساخت های گردشگری استان طرح های نیمه تمام از محل تبصره ۱۸تسهیلات بانکی به سرمایه‌گذاران این طرح ها اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: سرمایه گذارانی که پروژه آنها به بانک معرفی شده باید هرچه سریعتر مدارک مورد نیاز را تهیه و تحویل بدهند.

طالبی پور افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای  ۲۸۰نفر در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: با تکمیل زیر ساخت های گردشگری شاهد رونق اقتصادی در استان خواهیم بود.

حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد که با داشتن ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، افزون بر ۷۷۰ اثر تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده در کنار جاذبه های مردم شناسی چون پوشش ها و گویش های محلی و آواها و نواهای محلی یکی از مقاصد گردشگری جنوب کشور محسوب می شود با راهبردهایی دولت سیزدهم برای تکمیل طرح های پایلوت تله کابین،موج های خروشان و دیگر زیرساخت های گردشگری در مسیر شکوفایی قرار گرفته است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.

تا پیش از همه گیری کرونا سالانه بیش از یک هزار گردشگر خارجی و چند میلیون گردشگر ایرانی از جاذبه های این استان دیدن می کردند که هر سال نیز افزایش می یافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha