۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۴۱
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84653788
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: انجام سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی ضروری است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان با اشاره به فعالیت معدن طلای قروه تا ۲۰ سال آینده گفت: با توجه به اینکه ظرفیت این واحد برای بکارگیری نیرو محدود است، لذا باید به سمت سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و گلخانه‌ای گام برداریم.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه در جلسه با اعضای شورای روستای بهارلو در محل معدن طلای ساریگونی قروه، ضمن تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران در استان، اظهار داشت: بنده به عنوان وکیل مردم وظیفه دارم از حقوق مردم از جمله در بحث مزیت‌های معدن قروه دفاع کنم.

وی به خواسته مردم روستاهای محدوده معدن طلای قروه مبنی بر اختصاص یک درصد از ۱۵ درصد حقوق دولتی مالیات این معدن برای ایجاد زیرساخت در همین منطقه اشاره و اضافه کرد: بسیاری از مسائل روی کاغذ درست است اما در واقعیت محقق شدن این مهم با اما و اگر مواجه است.

استاندار کردستان با بیان اینکه معدن طلای قروه از لحاظ پرداخت حقوق دولتی بسیار موفق بوده و سه درصد بیشتر از دیگر معادن کشور مالیات پرداخت می کند، افزود: شرایط کشور به لحاظ وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها، به گونه ای است که نمی توان انتظار داشت ۱۵ درصد حقوق دولتی دریافتی از معدن طلای قروه خرج خود استان و شهرستان شود.

زارعی کوشا اظهار امیدواری کرد با مساعد شدن شرایط اقتصادی کشور، حقوق دولتی دریافتی از معدن طلای ساریگونی به استان برگردد و ادامه داد: سرمایه‌گذار ایرانی معدن طلای قروه در زمینه فروش محصول مشکل دارد که امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته این محصول توسط بانک مرکزی خریداری یا صادر شود و مردم نیز از منافع آن بهره‌مند شوند، ضمن اینکه مصوب شده اصلاح جاده مواصلاتی روستاهای دلبران، بهارلو و گل تپه از محل معدن و ایمیدرو تامین شود.

استاندار کردستان در سفر یک روزه خود از معدن طلای قروه و روستاهای بهارلو و نی‌بند بازدید کرد.

توجه به خواسته‌های مردم روستاهای اطراف معدن طلا در زمینه نگرانی‌های مربوط به آلوده بودن آب و خاک منطقه و هزینه کرد ۱۵ درصد حقوق دولتی از درآمد معدن برای روستاهای مرتبط با معدن از جمله خواسته‌های اعضای شورای روستای بهارلو از استاندار بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha