معاون استاندار بوشهر: مردم باید برای رعایت حقوق شهروندی آموزش ببینند

بوشهر- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: دولت با رعایت صلاح ملت و دعوت به خیر و حقوق اداری و قضایی ، صیانت از حقوق شهروندی، آزادی، حفظ بهداشت روانی جامعه و تعادل بین عبور و مرور را فراهم آورده و مردم باید برای دفاع از حقوق خود آموزش ببینند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری بوشهر روز پنجشنبه به نقل از محمد تقی ایرانی در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان استان بوشهر اعلام کرد: حاکمیت با فراهم آوردن امنیت برای مردم حق خود را بر آنها  ادا کرده و مردم باید نسبت به این حقوق بیعت کنند.

وی اضافه کرد: ارزش‌های جامعه اسلامی قانون است و باید رعایت شود و اگر کسی قوانین را رعایت نکند در دنیا و آخرت مکافات آن را می‌بیند.

ایرانی با اشاره به شبیخون فرهنگی دشمن گفت: پس از انقلاب اسلامی همواره شاهد هجوم دشمن به حقوق ملت هستیم و با وجود شبیخون فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب دستاورد و قوانین خوبی در کشور اجرا شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر باتأکید بر اینکه همیشه حاکمیت‌ها به نفع مردم عقب‌نشینی کرده‌اند و حق را به مردم می‌دهند ادامه داد: حاکمیت حقوق شهروندی را به مردم ابلاغ کرده که بگوید مردم از من بخواهید که حقوق شما را رعایت کنم و قانون‌گذار حقوقی را برای ما تعریف کرده و مردم در هر سیستمی و دستگاهی باید آموزش ببینند که قانون را رعایت کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: همه مسئولان بویژه مدیران حوزه فرهنگی وظیفه دارند در زمینه حقوق شهروندی و عفاف و حجاب منطبق با اهداف دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور گام بردارند.

سید عباس موسوی‌نژاد افزود: عین سیاست‌ها و راهبردهای صیانت از حقوق شهروندی و احصا شاخص‌های دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر به‌صورت مدون و مکتوب به ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی این استان و دبیرخانه دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اعلام شود.

وی با بیان اینکه در بررسی آسیب‌های اجتماعی امروز مساله تحکیم خانواده موضوعی حائز اهمیت است گفت: آموزش و توانمندسازی مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی در ترویج و اشاعه فرهنگ بومی و آگاهی از حقوق شهروندی لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

موسوی‌نژاد بر برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی به‌منظور هم‌اندیشی، آسیب‌شناسی و دستیابی به راهکارهای انضباط اداری و ترویج قانون‌گرایی و پیشگیری از تخلفات و فساد اداری تأکید کرد.

وی گفت: همه مسئولان بویژه مسئولان فرهنگی وظیفه دارند در این مهم مشارکت همه جانبه داشته باشند تا با کار کارشناسی شاهد مصونیت جامعه از ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی باشند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر افزود: اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی شهروندان از خدمات و حقوق شهروندی آنان توسط دستگاه‌های اجرایی به فراخور وظایف و در چارچوب قوانین با بهره‌گیری از ظرفیت صدا و سیما، تبلیغات شهری و دیگر ظرفیت‌ها انجام گیرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha