نماینده مجلس: ظرفیت‌های فارس در بخش کشاورزی به خوبی دیده نشده است

شیراز-ایرنا - رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان فارس دربخش صادرات کشاورزی که اهمیت دارد به خوبی دیده نشده است.

به گزارش ایرنا محمد جواد عسکری سه شنبه در حاشیه بازدید از پایانه‌ صادراتی محصولات کشاورزی استان فارس در کنار منطقه ویژه اقتصادی شیراز، گفت:سالم بودن و رعایت استانداردها در تولید محصولات در  ایران شاخصه های مهمی است که ما را در میان سایر کشورهای جهان زبانزد معرفی کرده است.

وی ادامه داد: امنیت غذایی برای کشور بسیار اهمیت دارد و بایستی خودکفا باشیم و این یک موضوعی است که به امنیت ملی گره خورده است.

نماینده مردم داراب و زرین دشت فارس در رابطه با صادرات ناشی از مازاد تولید محصولات کشاورزی، گفت: کشور برزیل تا ۱۵ سال پیش وارد کننده محصولات کشاورزی از کشورهای جهان بود اما هم اینک صادر کننده محصولات کشاورزی با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفرجمعیت است که نشان از تجربه موفق این کشوردرتولید و صادرات دارد.

عسکری از روند کند پیشرفت فیزیکی پایانه محصولات کشاورزی استان فارس درشیراز، انتقاد کرد و افزود:  بنابر وظیفه‌ای که نسبت به تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی داریم از افراد و سرمایه‌گذاری در این زمینه حمایت می‌کنیم اما این انتظار را داریم تا مدیران این پروژه سرمایه‌گذاری، کننده کار باشند و کشاورزان استان را دیگر بیش از این معطل نگذارند.

وی بیان کرد : هم دستگاه‌های اجرایی و هم سرمایه‌گذار موظف به تعیین تکلیف پروژه پایانه‌ صادراتی محصولات کشاورزی با هدف تکمیل و بهره‌برداری از آن هستند.

نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مدیران پروژه پایانه صادراتی باید هفته‌ای یک‌بارگزارشی را به جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های اجرایی بدهند و مسئولان دستگاه‌های اجرایی هم به صورت ماهانه گزارش عملکرد پیشرفت فیزیکی این پروژه را باید به کمیسیون کشاورزی مجلس ارائه دهند.

عسکری اشاره کرد: درصورتی که مشخص شود مدیران این پروژه صلاحیت و توان اجرایی و تخصصی تکمیل و بهره‌برداری از پروژه را ندارند از ابزارهای لازم قانونی استفاده خواهیم کرد و پروژه را به یک تیم مدیریتی جدید خواهیم داد.

دادستان شیراز : دستگاه قضایی از تولید کنندگان واقعی حمایت می کند  

دادستان شیراز هم با اشاره به اینکه دستگاه قضایی به صورت مستمر از تولیدکنندگان واقعی حمایت خواهد کرد، گفت: اگر اراده جدی و کم‌کاری در زمینه پیشرفت فیزیکی پروژه باشد دادستانی قطعا با خاطیان آن برخورد خواهد کرد.

سیدمصطفی بحرینی اضافه کرد: رفع مشکلات باید به صورت اساسی انجام شود و سرمایه‌گذارباید کننده کار باشد ضمن اینکه  اگر مشخص شود این پروژه، پیشرفت فیزیکی مناسبی نداشته باشد از طریق قانون باطل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حوزه دادگستری استان و دادستانی در زمینه تحقق شعار سال از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهند کرد، افزود: در ارتباط با تولید و رفع موانع آن، دستگاه قضایی به صورت شبانه روزی پای کار هستند و حمایت قانونی خود را از سرمایه گذاران واقعی خواهند داشت.

بحرینی بیان داشت : کمیسیون کشاورزی و دستگاه‌های متولی این پروژه نیز بایستی با همکاری ادارات و دستگاه‌های مرتبط، فرآیند بهره‌برداری از آن را به سرانجام برسانند و انتظار است تا شرایط مطلوبی که فراهم شده است در زمان تعریف شده، به مرحله افتتاح برسانند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha