۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84649582
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تزریق دُز سوم واکسن کرونا در شیروان به ۳۹ درصد رسید

بجنورد-ایرنا- سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: تاکنون ۳۹ درصد از جامعه هدف در این شهرستان دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند که نسبت به هفته گذشته ۱۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

دکتر سیده معصومه هاشمی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود روند افزایشی تزریق دُز سوم در شیروان، اما همچنان این شهرستان در پوشش تزریق این مرحله نسبت به دیگر شهرستان ها پایین تر است به گونه ای که از شهروندان می خواهیم برای ایمنی بیشتر جامعه هر چه سریعتر برای تزریق دُز سوم مراجعه کنند.

وی ساده انگاری و دست کم گرفتن امیکرون را از دلایل پوشش پایین دُز سوم در شهرستان دانست و گفت: روزانه ۸۰۰ دوز واکسن در سطح شهر و روستاهای شیروان تزریق می شود که انتظار می رود با مراجعه بهنگام این موضوع تسریع یابد.

هاشمی با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان، گفت: تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای ایجاد ایمنی و محافظت در برابر سویه اومیکرون کرونا از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا که کارشناسان بر این باورند، واکسن کرونا در مقابل اٌمیکرون همچون سویه‌های دیگر احتمال ابتلا، شدت وضعیت بیماری و مرگ ومیر را کاهش می دهد.

 تاکنون حدود یک میلیون و  ۴۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در این استان تزریق شده است و ۹۵ درصد جمعیت هدف دُز اول واکسیناسیون، ۸۵ درصد جمعیت هدف دُز دوم و ۴۱ درصد نیز دُز سوم واکسیناسیون کرونا را دریافت کرده اند.

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند که بیشترین آمار فوتی هشت ماه امسال بوده است.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، هفت شهرستان بجنورد، شیروان، فاروج، اسفراین، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در وضعیت قرمز کرونایی و تنها شهرستان رازوجرگلان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha