۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۴۱
کد خبرنگار: 926
کد خبر: 84649197
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وضعیت نارنجی کرونا در قشم متزلزل است

۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۴۱
کد خبر: 84649197
وضعیت نارنجی کرونا در قشم متزلزل است

قشم- ایرنا-مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: وضعیت کرونا در قشم از قرمز به نارنجی تغییر رنگ داد اما این وضعیت متزلزل است و پیش بینی‌ می‌شود که در ۲ هفته آتی رنگ کرونای این شهرستان قرمز شود.

دکتر یاسر مرادی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم وضعیت کرونا را جدی بگیرند و از عادی انگاری شرایط بپرهیزند.

وی ادامه داد: متأسفانه هنوز در قشم کسانی هستند که هیچگونه واکسنی دریافت نکرده‌اند و مقاومت‌ها برای دریافت دُز دوم و سوم نیز بیش از دُز اول است.

مدیر شبکه بهداشت تصریح کرد: فردی که ۲ روز پیش در قشم بر اثر بیماری کرونا فوت کرد، اگرچه اهل قشم نبود، اما هیچگونه تزریق واکسنی برای وی ثبت نشده بود.

وی افزود: این در حالی است که کسانی که دُز سوم خود را دریافت کرده‌اند، در صورت مبتلا شدن به اُمیکرون با تبی ۲ تا سه روزه روبرو می‌شوند.

تست کرونا نیاز نیست، هر عارضه مشابهی را اُمیکرون در نظر بگیرید

مرادی ادامه داد: نشانه‌ها از سرعت ۳۰ برابری سویه اُمیکرون در برابر دیگر سویه‌ها  حکایت می‌کند و مردم بیماری های مشابه را اُمیکرون تلقی کنند.

وی با اشاره به شیوه‌نامه جدید وزارت بهداشت و درمان اظهار کرد: برای تشخیص کرونا نیازی به تست پی.سی.آر نیست و افراد می‌توانند زیر نظر پزشک معین به پنج روز قرنطینه شوند و پنج روز نیز رعایت دستورالعمل بهداشتی به ویژه استفاده از ۲ ماسک  را رعایت کنند.

مدیر شبکه بهداشت افزود: برخی سخنان که از طی شدن اوج پیک حکایت دارد، کارشناسی شده نیست و پیشبینی‌ها نشان از آن دارد که اُمیکرون در ۲ هفته آتی  به بیشینه خود برسد.

سرم تراپی لازم نیست، مردم دیفن هیدرامین و استامینوفن مصرف کنند

وی ابراز کرد: مردم در صورت مبتلا شدن به  اُمیکرون از روی آوردن به سرم تراپی خودداری کنند و نیازی به آن وجود ندارد.

مرادی ادامه داد: افراد با دیفن هیدرامین و استامینوفن می‌توانند عوارض بیماری را کاهش دهند و در صورتی که عوارض کاهش نیافت به متخصص داخلی و یا بیمارستان مراجعه کنند.

مجالس ۲ هفته به تعویق بیفتد، مردم ۲ ماسک استفاده کنند

مدیر شبکه بهداشت قشم با ابراز نگرانی از ازدحامات و اجتماعات کنونی قشم تصریح کرد: در صورت امکان عروسی‌ها به مدت ۲ هفته تعویق بیفتند و در غیر این صورت فقط به صورت خانوادگی و در فضای باز برگزار شود و مراسم‌ خاکسپاری اموات نیز با کمترین جمعیت ممکن صورت گیرد.

وی افزود: مردم تا آنجا که ممکن است در فضای بسته بیشتر از ۳۰ دقیقه حضور نیابند و در صورتی که مجبور به برداشتن ماسک برای سرو غذا شدند، حداقل فاصله سه متری را رعایت کنند.

مدیر شبکه بهداشت قشم ادامه داد: در مکان‌هایی شلوغ مانند بانک‌ها و بیمارستان‌ها افراد حتما از ۲ ماسک استفاده کنند و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند بین ۲ ماسک یک دستمال کاغذی قرار دهند.

وی گفت: کسانی که به مسافران منزل اجاره می‌دهند باید به اندازه ظرفیت  و یا حتی کمتر از ظرفیت پذیرش داشته باشند.

مرادی همچنین متذکر شد: مدارس نیز باید با استفاده از راهکارهای مختلف کمترین جمعیت ممکن را در کلاس‌ها داشته بباشند و اداره‌ها نیز از دورکاری استفاده کنند.

وی افزود: شناورهای مسافری نیز نباید با حداکثر ظرفیت کار کنند و در صورتی که از تهویه مطبوع برخوردارند، فاصله گذاری کنند و اگر تهویه مناسبی در اختیار ندارند، ضمن تهیه آن، با نیمی از ظرفیت فعالیت کنند.

مدیر شبکه بهداشت خاطرنشان کرد: مردم در فضای عمومی مجتمع‌های تجاری باید از  ماسک استفاده کنند و کسبه به مشتریانی که ماسک ندارند، بدون برخورد قهری، از ارائه خدمات خودداری کنند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha