۲۷۳۳ زندانی آذربایجان‌غربی از ارفاق و تخفیف قانونی بهره‌مند شدند

ارومیه- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: ۲ هزار و ۷۳۳ زندانی این استان از ارفاق و تخفیف قانونی نظیر مرخصی پایان حبس، آزادی مشروط، استفاده از سامانه های الکترونیک، اعزام به مرخصی و دیگر موارد قانونی بهره‌مند شدند.

ناصر عتباتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پایان حبس ۱۸۱ زندانی، آزادی مشروط ۲۵ نفر،  تعلیق ۸۰ نفر، برخورداری ۲ هزار و ۲۸۴ نفر از مرخصی، برخورداری ۱۱۱ نفر از  اشتغال، موافقت با درخواست عفو ۲۵ نفر، موافقت با تخفیف مجازات یک نفر و موافقت با درخواست پابند ۲۶ نفر از ارفاق هایی است که ارائه شده است.

وی ادامه داد: این خدمات در راستای بازدید ۱۴۴ نفر قاضی از زندان‌های آذربایجان‌غربی به مناسبت گرامیداشت دهه فجر صورت گرفت.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی بیان کرد: همچنین در جریان این بازدید حکم آزادی ۱۱۶ زندانی زندان مرکزی ارومیه به همراه یک شاخه گل به آنها تقدیم و آزاد شدند.

عتباتی بیان کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت زندانیان برای اشتغال مورد تاکید است و  اشتغال برای زندانی یعنی امید به آینده و بهترین راه حل برای برگشت زندانی به جامعه است.

به گزارش ایرنا، موضوع پیشگیری از وقوع جرم در جامعه باید بیش از پیش مورد توجه باشد ‌و همه باید در کنار کار فرهنگی در جامعه به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و محکومان مالی پای کار بیاییم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha