۹۵ درصد نسخه‌ها در بیمارستانهای مشهد الکترونیکی صادر می‌شود

مشهد- ایرنا- مدیر اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد از نسخه‌های تجویز شده در بیمارستانهای زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی به صورت الکترونیکی صادر شده است.

دکتر جواد ملکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صدور نسخ الکترونیکی برای بیماران سرپایی در حوزه های دارویی و پاراکلینیکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم به ۹۸ درصد رسیده است.
وی اضافه کرد: طرح صدور نسخ الکترونیک از تیرماه امسال در بیمارستانها و شهرستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شده و بدین منظور آموزش پرسنل و زیرساخت سخت افزاری برنامه نسخه الکترونیک برای هر یک از بیمارستانها مهیا شده است تا صدور نسخه الکترونیک بدون دغدغه تجهیزات انجام شود. 
مدیر اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فرآیند تجهیز شدن بیمارستانهای تابعه دانشگاهی و اتصال به سازمانهای بیمه گر، بیمه سلامت و تامین اجتماعی همچنان در حال انجام است.

ملکی با بیان این که پرونده بیمار اعم از سرپایی، بستری و اورژانس یک سند قانونی است و می بایست مطابق قوانین نگهداری شود افزود: در یک برنامه ۲ ساله از بین بردن پرونده های مشمول قوانین مرور زمان و اسکن پرونده های جاری بیمارستانها پیش از بایگانی پرونده با هدف ایجاد نسخه الکترونیکی از پرونده کاغذی در اولویت دستور کار قرار دارد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد. 
ارائه خدمات بهداشتی و درمان به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.
هم اکنون ۶۳ بیمارستان در استان خراسان رضوی فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha