فیلم منتشر شده از تیراندازی به حیات وحش مربوط به چهارمحال و بختیاری نیست

شهرکرد - ایرنا -ادعای فیلم تیراندازی عده‌ای به سمت یک حیوان در منطقه کوهستانی که از سوی شبکه‌های اجتماعی به اهالی یکی از روستاهای لردگان چهارمحال و بختیاری منتسب شده بود، رد شد و مسوولان استانی و شهرستانی وقوع چنین اتفاقی در لردگان را تایید نمی‌کنند.

در چند روز گذشته، فیلمی از حمله یک پلنگ به انسان در روستایی از شهرستان لردگان و تیراندازی گروهی به سمت این حیوان و کشته شدن آن در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در همان ابتدا صحت آن از سوی فعالان محیط‌زیستی مورد تردید قرار گرفت.

برخی از فعالان محیط‌زیست در اظهارنظرهای خود در فضای مجازی اعلام کردند که فیلم منتشر شده مربوط به استان نیست و آنچه از نوع تیراندازی‌ها می‌توان متوجه شد آن است که افراد به قصد کشتن حیوان شلیک نمی‌کنند و بیشتر قصد ترساندن آن را دارند.

عده‌ای دیگر نیز احتمال آنکه حیوان موجود در فیلم پلنگ باشد را رد کردند و نوشتند که این حیوان به احتمال بسیار زیاد یک گرگ است.

سه بخشی بودن فیلم منتشره و الحاق بخشی از فیلم حمله پلنگ به فردی در سال ۹۵ در منطقه رودشت یا همان سردشت لردگان نیز موجب شد تا مخاطبان فضای مجازی، درستی این فیلم را زیر سوال ببرند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری نیز روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص‌ انتشار فیلم تیراندازی‌ به حیوانی در شهرستان لردگان که گفته می‌شود پلنگ است، افزود: چنین اتفاقی در استان رخ نداده و گزارشی در این باره دریافت نشده است.

شهرام احمدی یادآور شد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که فیلم منتشر شده در فضای مجازی در خصوص تیراندازی‌ به پلنگ از سوی اهالی روستایی در شهرستان لردگان، متعلق‌ به این منطقه نیست و حیوانی که در فیلم به سمت آن شلیک می‌شود نیز نمی‌تواند پلنگ باشد و به احتمال‌ زیاد یک گرگ‌ است.

وی درباره وقوع حمله پلنگ به انسان در استان نیز تصریح کرد: در سال ۹۵ یک مورد حمله پلنگ به فردی در منطقه سردشت شهرستان لردگان گزارش شد و پس از آن مورد جدیدی اعلام نشده است.

بخشداران شهرستان لردگان موضوع تیراندازی به پلنگ را تایید نکردند

فرماندار لردگان نیز با اشاره به پیگیری‌های لازم در این باره و استعلام موضوع از تمامی بخشداری‌های این شهرستان به ایرنا گفت: با توجه به اطلاعات به دست آمده این فیلم متعلق به شهرستان لردگان نیست.

رضا بابامیر ساطحی افزود: بخشداران به منطقه و محیط تحت مدیریت خود واقف هستند و بروز چنین اتفاقی را تایید نکردند و همچنین مدرک و دلیل مستدلی نیز برای اثبات وقوع این حادثه در شهرستان لردگان وجود ندارد.

رد ادعای تیراندازی به حیات وحش در لردگان

رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان لردگان نیز گفت: پس از انتشار فیلم تیراندازی به پلنگ در فضای مجازی با بسیاری از همیاران محیط‌زیست در شهرستان لردگان تماس گرفته شد و همه آن‌ها اعلام کردند که چنین واقعه‌ای در منطقه سکونت آنان روی نداده است.

فرهاد محمودی با بیان اینکه با دقت در فیلم منتشر شده می‌توان حدس زد که این تیراندازی گروهی به حیوان در حال فرار در اوایل فصل بهار رخ داده است، افزود: این احتمال وجود دارد که با توجه به طبیعت منطقه، فیلم متعلق به استان دیگری باشد که در این باره نیز باید بررسی‌های لازم صورت بگیرد و اظهارنظر قطعی امکان‌پذیر نیست.

وی به ادامه پیگیری‌ها برای دریافت اطلاعات درباره محل وقوع این تیراندازی و کسب اطمینان بیشتر از رخ ندادن آن در شهرستان لردگان نیز اشاره کرد و افزود: بخشی از این فیلم که فردی زخمی را نشان می‌دهد مربوط به واقعه حمله پلنگ به شخصی در منطقه سردشت (رودشت) شهرستان لردگان است که در سال ۹۵ رخ داد و ربطی به بخش دوم و تیراندازی گروهی به حیوانی که به احتمال زیاد گرگ است، ندارد.

به گزارش ایرنا، لردگان در ۱۸۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha