۲۵ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۱۷
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84613910
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پلنگ آسیب دیده ایلام به کلینیک حیات وحش تهران منتقل شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: یک قلاده پلنگ آسیب دیده بیمار که شامگاه جمعه در حاشیه یکی از راه‌های موصلاتی استان پیدا شده بود برای مداوا به تهران منتقل شد.

غلامرضا ابدالی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شب گذشته در پی تماس‌هایی که با حفاظت محیط زیست ایلام مبنی بر مشاهده یک قلاده پلنگ ناهوشیار در جاده بانروشان گرفته شد نیروهای حفاظت محیط زیست به منطقه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه سه گروه از نیروهای حفاظت محیط زیست به منطقه اعزام شدند، افزود: با حضور نیروهای یگان حفاظت محیط زیست یک قلاده پلنگ بالغ نر عظیم‌الجثه مشاهده شد که با وضعیت نامتعادل و ناهوشیار روی زمین افتاده است.

ابدالی ادامه داد: تیم‌های حاضر در منطقه با تجهیزات بیهوشی پلنگ نیمه هوشیار را بیهوش و بلافاصله به بیمارستان خصوصی دامپزشکی استان اعزام کردند و مداوای اولیه روی این حیوان وحشی آغاز شد.

وی اضافه کرد: باتوجه به نبود امکانات تخصصی در بیمارستان دامپزشکی استان، پلنگ نیمه‌های شب گذشته بلافاصله برای مداوای تکمیلی به تهران اعزام شد و هم‌اکنون در کلینیک حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست واقع در پازک پردیسان تحت مراقبت و احیاست.

وی ادامه داد: طبق پیگیری‌های انجام گرفته با کادر درمان این کلنیک، پلنگ مذبور برای عکس‌برداری، سونوگرافی و آزمایش‌های تخصصی به مراکز درمانی حیات وحش خصوصی فرستاده می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: هنگام مواجهه با پلنگ و بررسی‌های اولیه آثاری مبنی بر ضرب و جرح، تصادف و جای گلوله تفنگ مشاهده نشد و علت وضعیت پلنگ بعد از انجام آزمایش‌ها و اقدمات درمانی مشخص خواهد شد.

به گزارش ایرنا، گونه‌های مختلف پلنگ در مناطق مختلف استان از جمله کبیرکوه، دینارکوه، مانشت و قلارنگ پراکنش دارد.

از گسترده ۲ میلیون هکتاری استان ایلام یک هزار و ۷۰۰ هکتار را عرصه های طبیعی تشکیل داده و ۱۴۳ هزار هکتار از اراضی طبیعی استان را مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha