تردد در محور اشنویه- ارومیه بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای اشنویه گفت: به دلیل بارش برف و کولاک، تردد در محور اشنویه - ارومیه تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است و رانندگان بدون لحاظ تدابیر ایمنی وارد جاده نشوند.

جلال محمدی روز جمعه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون در محور اشنویه - ارومیه کولاک و بارش برف شدید وجود دارد. 

وی افزود: این محور چندین بار برف روبی و نمک پاشی شده و راهداران در مسیر حضور دارند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای اشنویه ادامه داد: از صبح امروز تاکنون ۲۰ دستگاه خودرو  به دلیل کولاک شدید و برف و بیشتر به علت نداشتن زنجیرچرخ در مسیر اشنویه - ارومیه از ادامه حرکت بازمانده بودند که با کمک و حضور به موقع نیروهای راهداری نجات یافتند.

محمدی افزود: متاسفانه برخی از رانندگان نیز با وجود داشتن داشتن زنجیرچرخ، اقدام به بستن آن در مسیر نمی‌کنند که این موضوع نه تنها برای خودشان بلکه برای دیگر خودروها نیز مشکل ایجاد کرده و علاوه بر گرفتار شدن در برف موجب ایجاد ترافیک در جاده‌ها شده است.

وی بیان کرد: رانندگانی که قصد تردد در این محور را دارند ضمن احتیاط باید با سرعت مطمئنه حرکت کرده و از چراغ‌های مه‌شکن استفاده و با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این گردنه‌ و سایر جاده‌های کوهستانی نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان یابند.

به گزارش ایرنا، ۱۱ دستگاه سبک و سنگین برف‌روب در قالب طرح زمستانی برای پاکسازی محورهای مواصلاتی در راهدارخانه‌های این شهرستان مستقر شد و در همین ارتباط ۱۸ مامور راهداری نیز در ۲ راهدارخانه این شهرستان مستقر شده و به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی در محورها و حوزه‌های استحفاظی این شهرستان در طرح زمستانی راهداری هستند.

شهرستان مرزی اشنویه در یک منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده و دارای ۸۲ کیلومتر راه اصلی و ۱۸۰ کیلومتر راه فرعی و ۲ راهدارخانه مرکزی و "آغبلاغ" است

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha