ال‌کلاسیکو در ریاض؛ خیلی دور خیلی نزدیک

تهران- ایرنا- تیم‌های فوتبال بارسلونا و رئال مادرید امشب در مرحله نیمه نهایی سوپرجام اسپانیا به مصاف یکدیگر خواهند رفت؛ دیداری که دومین اِل‌کلاسیکو خارج از اسپانیا لقب گرفته است.

به گزارش ایرنا، در قالب جدید سوپرجام اسپانیا بازی‌ها در عربستان سعودی برگزار شده و این بازی به عنوان دیداری برجسته در تورنمنتی شاخص برای نخستین بار خارج از مرزهای اسپانیا برگزار می‌شود.

در نخستین ال‌کلاسیکو فصل، رئال مادرید دو بر یک بارسا را در نیوکمپ شکست داد. گل‌های «دیوید آلابا» و «لوکاس واسکز»، سفیدپوشان را پیش انداخت و در دقایق پایانی نیز گل «سرخیو آگوئرو» که به تازگی به دلیل مشکل قلبی، مجبور به بازنشستگی شد، اندکی از تلخی شکست کاست.

از اسپانیا تا عربستان سعودی

رئال مادرید و بارسلونا تقریبا در تمام رقابت‌های رسمی با یکدیگر روبرو شده‌اند اما علاوه بر این، در ۳۳ بازی دوستانه نیز ال‌کلاسیکو را برگزار کرده‌اند.

آنها در شهرهای سراسر اسپانیا با یکدیگر مواجه شده و والنسیا و زاراگوزا در فینال کوپادل‌ری میزبان ال‌کلاسیکو بوده‌اند. در سال‌های اخیر نیز در خارج از کشور مقابل یکدیگر صف‌آرایی کرده و نشان‌ داده‌اند که این رقابت در سراسر جهان تا چه اندازه اهمیت دارد.

در سال ۲۰۱۷ ال‌کلاسیکو به میامی رفت و در جام قهرمانان بین‌المللی برگزار شد؛ در آن دیدار بارسا ۳ بر ۲ رئال را شکست داد. آنها حالا در ریاض به مصاف هم خواهند رفت و صعود به فینال سوپرجام روی میز قمار است.

اختلاف امتیاز را فراموش کنید

هرچند رئال مادرید در حال حاضر با ۱۷ امتیاز اختلاف فاحش نسبت به بارسا صدرنشین لالیگا است، تاریخ ثابت کرده که اختلاف امتیاز و جایگاه در جدول، تاثیر ناچیزی روی نتیجه ال‌کلاسیکو دارد.

سفیدپوشان در فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۳ با اختلاف ۲۴ امتیازی نسبه به کاتالان‌ها صدرنشین بودند اما در دومین ال‌کلاسیکو فصل در آوریل ۲۰۰۳ تنها به تساوی یک بر یک قناعت کردند.

باتوجه به منافع زیادی که در این رقابت وجود دارد، قابل درک است که به هنگام پیش‌بینی نتیجه ال‌کلاسیکو با شک و تردید همراه باشد و این دیدار در عربستان سعودی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

یک ال‌کلاسیکو متفاوت

زمانی که رئال مادرید و بارسلونا در اسپانیا به مصاف هم می‌روند، فضایی که در آستانه بازی در ورزشگاه و از سوی رسانه‌ها ایجاد می‌شود، با هیچ رقابتی در جهان قابل قیاس نیست.

با این حال، باتوجه به ماهیت منحصربفرد ال‌کلاسیکو پیش رو، به احتمال زیاد با نبردی متقاوت از نبردهای گذشته روبرو هستیم.

هنوز مشخص نیست که جو ریاض و ورزشگاه بین المللی ملک‌فهد چگونه است و آیا شرایط آب‌وهوایی متفاوت عربستان، مولفه‌ای محسوب می‌شود که «کارلو آنچلوتی» و «ژاوی هرناندز» را مجبور تامل کند یا خیر؛ باید برای رسیدن به پاسخ تمام این پرسش‌ها و ابهامات تا ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه امشب منتظر بمانیم.

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha