وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر قنوات قم حضور یافت

قم - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب سیزدهمین سفر دولت سیزدهم به نمایندگی از رییس جمهور در شهر قنوات قم حضور یافت.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نماینده رییس جمهور در شهر قنوات بخش مرکزی قم حضور یافت و با مردم به گفت‌وگو پرداخت، سخنرانی در مسجد صاحب الزمان(عج) این شهر  بررسی مسائل و مشکلات منطقه در جریان بازدید میدانی از جمله برنامه‌های نماینده رییس جمهور در این شهر بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر خود به بخش مرکزی قم تاکید کرد: تبدیل‌شدن بخش مرکزی به دو بخش و طرح گازرسانی به روستاهای بخش مرکزی و اصلاح روکش آسفالت محور قم - قنوات جزء مصوبات سفر رییس جمهور به قم خواهد بود.
وی همچنین توجه به طرح‌های رهاشده را اولویت اول برنامه‌های هیئت دولت در سفر به قم ذکر کرد، پیگیری مطالبات مردمی در خصوص کمبود فضای فرهنگی بخش مرکزی و شهر قنوات، بررسی کمبودهای بخش بهداشت و درمان، طرح‌های آب رسانی و گاز رسانی به روستاهای بخش مرکزی از دیگر برنامه‌های وی بود.

بازدید از چاپخانه بزرگ قرآن کریم، دیدار با اهالی رسانه، بازدید از مجتمع ناشران و موزه شهید زین‌الدین و همچنین حضور در شورای اداری استان جزو برنامه‌های دکتر محمدمهدی اسماعیلی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین پیش از سفر به قنوات، از کتابخانه مرکزی قم که در آستانه بهره برداری است،‌ بازدید کرد.

مراسم رسمی استقبال از آیت الله رییسی در بدو ورود وی به شهر مقدس قم، با حضور سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم، آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه(س)، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان و شماری دیگر از مسئولان ارشد استان در حرم بانوی کرامت برگزار شد.

سفر هیات دولت در روز پنجشنبه اختصاص به مسائل قم دارد و موضوع هایی چون اشتغال، آب، مسکن و مسائل اجتماعی و شهری مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

وزرای جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، همچنین انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، رییس جمهور را در این سفر همراهی می کنند و قرار است در برنامه های مختلفی همچون بازدید از طرح های عمرانی حضور یابند.

شهر قنوات به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان قم در بخش مرکزی استان قم قرارگرفته و فاصله آن با شهر قم حدود ۱۰ کیلومتر است، این شهر در سال ۷۹ با ادغام روستاهای حاجی‌آباد لک‌ها، مرادآباد، والیجرد و حسن‌آباد ایجاد شد و از سابقه تاریخی قابل‌توجهی برخوردار است و گویش برخی از مردم ساکن در این شهر به زبان لکی است.
این شهر در مناطق خشک و کویری قم قرارگرفته است و درگذشته از طریق حفر قنات، آب موردنیاز مردم منطقه تامین می‌شد و به دلیل همین پیشینه تاریخی به نام شهر قنوات شناخته می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha