نماینده مجلس: حماسه نهم دی را باید برای آگاهی نسل جدید زنده نگه داشت

شیراز-ایرنا - نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: حماسه سرنوشت ساز نهم دی‌ماه ۸۸ را باید برای اطلاع نسل نو و جوان از تاریخ کشور همواره زنده نگه داشت و از تجربه‌های تاریخ انقلاب درس بگیریم تا هموار کننده راه آینده باشد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی در مراسم گرامیداشت یوم الله ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز و استاندار فارس در مسجد شهدا شیراز برگزار شد، اظهار کرد: فتنه ۸۸ این درس را به ما می دهد که نباید غافل شویم چرا که گاهی ممکن است دشمن در درون نفوذ کند و از بدنه نظام سرباز بگیرد؛ نفوذی‌ها همان کسانی هستند که باعث مشکلات بسیاری در ابعاد مختلف کشور می شوند و چوب لای چرخ نظام می گذارند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایش‌های امام خمینی (ره) درباره آمریکا و تعبیر ایشان مبنی بر آمریکا شیطان بزرگ است، ادامه داد: یکی از شعارهای اصلی، اساسی و اصولی انقلاب، شعار «مرگ بر آمریکا» است؛ طبق فرمایش‌های امام (ره)، رابطه با آمریکا رابطه گرگ و میش است؛ آنهایی که خواب آمریکا را می بینند خدا بیدارشان کند پس شعار مرگ بر آمریکا نماد نفرت مردم ایران از آمریکاست  اما طرفداران فتنه روی این شعار خط کشیدند.
وی اضافه کرد: سردادن شعار «نه غزه نه لبنان جانم برای ایران » از سوی فتنه گران از موارد تأسف باری بود که فتنه گران بر مواضع ضد صهیونیستی و شعار «مرگ بر اسرائیل» ملت انقلابی ما هم خط قرمز کشیدند. طبق فرمایش‌های امام(ره) مسئله فلسطین برای ما مسئله دل و  ایمان است.
تقوی گفت: یکی از مشخصه های خط امام حمایت از مردم فلسطین و مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی است. ما بر اساس وظیفه مسلمانی خود به کمک مردم فلسطین رفتیم و حمایت از محرومین، وظیفه اصلی ماست.
وی ادامه داد: ما در انقلاب اسلامی جمعه آخر ماه رمضان را روز قدس اعلام کردیم اما فتنه گران این روز را روز ایران قلمداد کردند.
تقوی اظهار داشت: غارت اموال مردم،به آتش کشیدن شهرهای کشور، حمله به پایگاه بسیج، بی حرمتی به تصویر امام و مخالفت با اصل ولایت فقیه از دیگر ویژگی های فتنه گران در سال ۸۸ بود و بعد هم اعلام کردند که انتخابات بهانه است.
وی یادآوری کرد: برخی این پرسش را مطرح می‌کنند که چرا هرساله مراسم مربوط به حماسه ۸۸ و روز بصیرت و میثاق امت با ولایت بصیرت برگزار می شود؟؛ در پاسخ به این سوال باید بگویم که ما پیرو مکتب اسلام و قرآن هستیم و همواره از قرآن و پیشوایان خود آموخته‌ایم. هر ملتی تحولاتی که در جامعه اش ایجاد می شود و وقایعی که اتفاق می افتد را باید حفظ کند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز کرد:امیدوارم از این مقطع تاریخ، تجربه بیاموزیم و هوشیار باشیم و در مقابل دشمن، مقاوم بایستیم.
تقوی اضافه کرد:بسیاری از این تحولات، حوادث و وقایع تاریخ یک ملت را تشکیل می دهند و تاریخ هم چیزی جز منبع وقایع و حوادث نیست؛‌تاریخ دیروز و دیروزها را به فردا و فرداها پیوند می‌زند و نسل گذشته را به نسل آینده ارتباط می‌دهد. تاریخ مشعل راه انسان ها را روشن می کند.
تقوی گفت: تاریخ گنجینه تجربه‌هاست و تاریخ یک ملت هویت آن ملت است و هویت ملت در تاریخ منعکس می‌شود، بنابراین بسیاری از وقایع سرنوشت ساز که فصلی از تاریخ ما را تشکیل می‌دهند باید زنده باشند.
وی بیان داشت:واقعه سرنوشت ساز همیشه باید بازتاب داده شود و از این طریق نسل نو و جوان را آگاه کرد. باید از تجربه ها درس بگیریم تا راه آینده برایمان هموار شود.
تقوی اعلام کرد:بسیاری از آیات نورانی قرآن بازتاب دهنده همین وقایع و حوادث است و قصه هایی از وقایع تاریخی را در بر می گیرد؛ ما نیز باید حوادثی که در دل انقلاب اتفاق افتاده را برای حفظ انقلاب و پاسداری از ارزشهای انقلاب زنده نگه داریم و حق نداریم آنها را فراموش کنیم؛ زنده نگه داشتن برخی حوادث از اوجب واجبات است.
وی گفت: در فتنه ۸۸ بسیاری از مسائل قابل تحلیل است. در فتنه ۸۸ دشمن از نزدیکترین چهره ها به محوریت نظام سرباز گرفته بود. چهره های که سوابقی هم داشتند و احکامی نیز از امام گرفته بودند و افتخاراتی هم کسب کرده بودند اما در یک مقطع ریزش کردند، تحمل نیاوردند و اسیر دست دشمنان شدند.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: مناسبت‌های نهم دی ماه، ایام فاطمیه و سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی در یک مسیر و جهت هستند.
تقوی با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه (س) دختر گرامی پیامبر اسلام (ص) ادامه داد: صدیقه طاهره (س) محور اصلی در منظومه نبوت و امامت است. بسیاری از امتیازات حضرت علی (ع) از حضرت فاطمه (س) است. امامان از فاطمه(س) وام می گیرند و حسین بن علی(ع) می‌فرماید همه عظمت عاشورا منوط به حضرت فاطمه (س) است.
وی اضافه کرد: در انقلاب اسلامی، کسانی که به اوج رسیدند در مکتب امامت و ولایت پرورش یافتند و ولایت فقیه و امامت در نظام و انقلاب ما ریشه در غدیر دارد.
تقوی بیان داشت:بیشترین تلاش و مجاهدت را در ۷۵ یا ۹۵ روز پس از رحلت رسول گرامی، حضرت صدیقه طاهره (س) برای دفاع از اسلام انجام داد؛ "سلیمانی"ها تربیت شده مکتب امامت و ولایت هستند و پیوند با امامشان را همیشه بر سر زبان ها فریاد می زنند و در میدان عمل تفسیر می کنند.
وی با گرامیداشت یاد شهید سردار قاسم سلیمانی عنوان داشت: قدم به وادی عشق گذاشتن کار هر کسی نیست. کسی در این اقلیم می تواند قدم بگذارد که از وجودش عشق به محبوب حقیقی فوران بزند و این کار دشواری است.مکتب امامت و ولایت در دوران حکومت جمهوری اسلامی ایران توانمندی خود را به منصه ظهور رساند و با تربیت شاگردانی مانند قاسم سلیمانی توانست آرمان های انقلاب را دنبال و یک مکتب عملی، تربیتی و فرهنگی را ایجاد کند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:در این ایام که مراسم شکوهمند ۹دی ماه را در کشور برگزار می‌کنیم، مناسبت‌های ارزشمند دیگری هم از جمله ایام فاطمیه با این روز قرین شده و عطر فرهنگ فاطمی فضای جامعه را پر کرده است.
تقوی اظهار داشت:  سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی شخصیت ارزشمند و دلیرمرد میدان‌های رزم نیز از دیگر مناسب‌های دیگر این ایام است و قطعا مردم ما نسبت به این سرباز سرافراز و فرمانده باارزش جبهه مقاومت عرض ادب خواهد کرد و قدردانی تلاش‌های ایشان خواهند بود.

مردم مناطق مختلف کشور در پی وقایع پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ در نهم دی‌ماه همان سال با حضور در صحنه و راهپیمایی گسترده با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند. در تقویم رسمی کشور، نهم دی به نام روز بصیرت و میثاق با ولایت نامگذاری شده است.

به گزارش ایرنا، صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در حمله آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
در این حمله همراه با سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند.این حمله به دستور مستقیم رییس جمهوری سابق ایالات متحده صورت گرفت.
از دهم تا شانزدهم دیماه به‌ عنوان هفته مقاومت و ۱۳ دی روز شهادت سردار قاسم سلیمانی در تقویم کشور روز جهانی مقاومت نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha