کاهش کیفیت هوا پدیده غالب آذربایجان غربی تا پایان هفته جاری است

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: مه آلودگی، کاهش کیفیت هوا و دید افقی پدیده غالب استان تا پایان هفته جاری است.

مهدی کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به استقرار شرایط پایدار جوی در منطقه تا اواسط هفته جاری جوی بدون بارش در اغلب نقاط استان مستقر است و برودت هوا نیز تا اواسط هفته در منطقه تداوم خواهد داشت.

وی بیان کرد: دمای هوای ارومیه در ۲۴ ساعت گذشته به منفی ۱۰درجه سانتی گراد رسید و شهرستان تکاب با مثبت ۶ درجه سانتی گراد گرم ترین و خوی با منفی ۱۲ درجه سانتی گراد سردترین شهرستان بوده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: هشدار زرد به علت پایداری و سکون هوا، اشباع رطوبت و تداوم برودت هوا صادر شده که ممکن است با افزایش غلظت آلاینده ها و برف پراکنده همراه باشد.

وی از شهروندان با سوابق بیماری قلبی، خردسالان و سالمندان خواست تا از رفت و آمدهای غیر ضروری اجتناب کرده و در فضاهای باز نیز ورزش نکنند.

آذربایجان غربی از روز پنجشنبه گذشته شاهد بارش برف و باران بود که این بارش ها تا جمعه شب ادامه داشت که افت ۶ تا ۱۲ درجه ای دمای هوای استان نیز از روز پنجشنبه بعد اتمام بارشها آغاز شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha