۵ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۲۵
کد خبر: 84591058
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اومیکرون در نزدیکی جهرم؛ مردم به شدت مراقب باشند 

شیراز-ایرنا-رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم فارس گفت: چند مورد ابتلا به سویه جدید اومیکرون کرونا در استان هرمزگان دیده شده است، شهرستان جهرم در مسیر بندرعباس قرار دارد و مردم برای رفت‌و آمد و مسافرت‌ها مراقبت کنند.

محمد رحمانیان یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا شهرستان جهرم، ادامه داد:خطر اوج گیری اومیکرون در کشور ظرف سه هفته آتی وجود دارد، سرعت انتقال بیماری از این نوع جهش یافته چند برابر سویه‌های دیگر است و به راحتی می‌تواند در یک فاصله زمانی کوتاه، جمعیت بزرگی را مبتلا کند. 

 وی با یادآوری ایمنی ۷۵درصدی مقابل اومیکرون با واکسیناسیون دز سوم، افزود: برگزاری و حضور در تجمعات می‌تواند به راحتی باعث ایجاد موج بعدی کرونا شود. به همین خاطر تا آنجا که می‌شود باید از حضور در تجمعات و مکان‌های شلوغ پرهیز کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: این سویه جدید خطری جدی است برای سالمندان و کسانی که دارای بیماری خاص و مزمن هستند. گروه سنی ۶۰ سال به بالا حتما برای دریافت دز دوم و سوم خود به مراکز واکسیناسیون این دانشگاه مراجعه کنند.

 وی با اشاره به علائم شایع اومیکرون چون سرفه، گلودرد، تب، گفت: موثرترین راه برای کنترل این بیماری تکمیل واکسیناسیون است. اگر شهروندان هنوز برای تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند، بدون تردید به اولین مرکز واکسن مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha