۲ دی ۱۴۰۰، ۹:۱۱
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84587633
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان بارش باران ماه آذر گلستان ۶۹ درصد کاهش یافت

گرگان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی گلستان از کاهش ۶۹ درصدی بارش باران در گلستان طی ماه آذر نسبت به متوسط میان مدت خبر داد و گفت میزان بارندگی به  ۱۴.۴ میلیمتر در ماه گذشته رسید.

نوربخش داداشی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در این مدت بیشترین میزان بارش در بین شهرهای استان در بندرگز به میزان ۲۸.۲ میلیمتر و کمترین میزان بارش به میزان ۸.۲ میلیمتر در ایستگاه اینچه برون اتفاق افتاده است.

وی یادآور شد : در آذر  ۱۴۰۰ میانگین دمای استان ۱۲.۲ درجه سانتیگراد بوده است بطوریکه سه درجه نسبت به متوسط آذر ماه افزایش داشته است.

داداشی تصریح کرد :  حداکثر دمای ثبت شده ۳۱.۱ درجه در گنبدکاووس و حداقل دمای ثبت شده ۲.۳- درجه در گرگان بوده است.

 مدیرکل هواشناسی گلستان اظهارداشت : میزان بارش از ابتدای سال زراعی جاری تا اول دی ماه ۸۹.۴ میلیمتر بوده  که نسبت به دوره آماری ۲۸ درصد کاهش و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به تاثیرات تغییر اقلیم در گلستان افزود: افزایش دما و روزهایی با گرمای طاقت فرسا، وزش باد شدید، گرد وخاک، افزایش باران سیل آسا و خشکسالی، از جمله نشانه های بروز این پدیده در استان است.

استان گلستان با گستره افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع و برخورداری از هفت اقلیم آب و هوایی، ۲۸ مرکز باران سنجی برخط و ۱۴۰ مرکز ایستگاه هواشناسی دارد.

گلستان از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی، از غرب با مازندران و از شمال با ترکمنستان همسایه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha