سامانه بارشی استان خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از دوشنبه شب و صبح روز سه شنبه یک سامانه بارشی قوی استان خراسان رضوی را تحت تاثیر قرار می‌دهد که این سامانه باعث افزایش ابرناکی و بارش باران و برف در استان خواهد شد.

مرتضی اثمری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه بارشی تا چهارشنبه در استان خراسان رضوی فعال خواهد بود.

وی ادامه داد: جو استان خراسان رضوی تا بعداز ظهر امروز به طور موقت پایدار است اما از بعدازظهر در نواحی شمال و غرب استان جو ناپایدار می شود که موجب  افزایش باد و ابرناکی می شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش‌های پراکنده نیز از امشب تا ظهر فردا در استان پیش بینی می‌شود و طی امروز و فردا دمای هوا افزایش پیدا می‌کند و از فردا تا روز چهارشنبه دمای هوا به طور موقت ثابت خواهد بود اما از روز چهارشنبه دمای هوا اندکی کاهش می‌یابد.

اثمری افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین یک درجه زیر صفر تا ۱۵ درجه سلسیوس در نوسان بود و بیشینه دمای هوای امروز مشهد به ۱۸ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای آن به ۲ درجه سانتیگراد می رسد.

وی ادامه داد: تربت حیدریه و تربت جام با کمینه دمای هوای ۶ درجه زیر صفر و سرخس با بیشینه دمای هوای ۲۳ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند و بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان‌ سرخس با سرعت ۶۵کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha