نیمی از آب آشامیدنی مورد نیاز همدان از چاه‌های اضطراری تامین می‌شود

همدان- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: نیمی از آب آشامیدنی مورد نیاز شهرستان همدان از طریق چاه های اضطراری حفر شده و مابقی نیز از طریق سد اکباتان تامین می شود.

«علیمردان طالبی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ذخیره آب سد اکباتان به اندازه مورد نیاز مصارف شهروندان نیست بنابراین برای رفع این مشکل از چاه های اضطراری استفاده شده است.

وی اضافه کرد: چاه های حفاری شده در «آق حصار» واقع در منطقه جورقان شهرستان همدان نیز تا یک ماه و نیم آینده وارد مدار شده و از آن برای رفع کمبود آب استفاده می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: با بهره برداری از این طرح ۱۰۰ تا ۱۵۰ لیتر در ثانیه آب وارد مدار شده و بخشی از آب مورد نیاز شهروندان تامین می شود.

طالبی با بیان اینکه میزان مصرف روزانه آب آشامیدنی در همدان به یک هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه می رسد افزود: بخشی از آب مورد نیاز از طریق رودخانه عباس آباد، چاه های دشت بهار و روستای «خالق وردی»  تامین می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با افزایش میزان بارندگی و پر آب شدن سفره های زیر زمینی و روخانه ها بتوان آب مورد نیاز همدان را از طریق منابع سطحی تامین کرده و دیگر منابع زیر زمینی را برای شرایط اضطراری ذخیره کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان خاطرنشان کرد: بخش زیادی از طرح انتقال آب از سد تالوار به شهر همدان اجرایی شده است و قُطر لوله این طرح برای انتقال یک هزار و ۸۰۰ لیتر آب در ثانیه پیش بینی شده است.

طالبی اضافه کرد: هم اینک تا پایان یافتن کامل طرح، تعدادی از چاه های موجود در روستای خالق وردی که در وسط طرح خط انتقال آب از سد تالوار به همدان قرار دارند را به این لوله وصل کرده و  ۱۵۰ لیتر آب در ثانیه از این طریق وارد شهر همدان می شود.

وی بیان کرد: علاوه بر حفر این چاه ها، نسبت به اجاره چاه های کشاورزی و استفاده از چاه های برخی از ادارات برای تامین آب مصرفی مورد نیاز شهر همدان اقدام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha