استاندار: توسعه جهشی چهارمحال و بختیاری نیازمند همراهی همگانی است

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای تحقق توسعه جهشی در استان نیاز به همراهی و کمک همه نخبگان و ظرفیت‌های موجود از جمله ائمه جمعه داریم تا با تدوین پیوست فرهنگی بتوان برنامه‌ها را به نحوه بهتری پیش برد.

غلامعلی حیدری روز چهارشنبه در نشست با ائمه جمعه استان، برای رشد و آبادانی استان، طرح توسعه جهشی را پیشنهاد داد و گفت: این طرح دارای سه ضلع دولت، بنیادها و بخش خصوصی است.

وی افزود: برای تحقق این برنامه می‌طلبد در هر یک از شهرستان‌های استان هیات امنای اقتصاد مقاومتی و توسعه جهشی تشکیل می‌شود و از ظرفیت ائمه جمعه در هیات امنا بهره‌گیری می‌شود.

حیدری تصریح کرد: سه موضوع مهم در استان داریم که نخست سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان است و امید می‌رود در این سفر بتوان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان که حدود ۸۰۰ طرح می‌شود اعتبار قابل توجهی دریافت کنیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: موضوع مهم دیگر برنامه ۱۴۰۰ است، با وجود اینکه ۹ ماه از سال گذشته اما ۳۰ درصد پیشرفت در برنامه‌ها حاصل شده است از همین رو باید با همت مضاعف برنامه‌ها را روی ریل قرار دهیم و به پیشرفت مطلوب دست یابیم.

حیدری یادآور شد: همچنین برای سال ۱۴۰۱ نیز باید برنامه‌ریزی شود و به ویژه موضوعات مهمی نظیر تامین آب پایدار برای شهرها و روستاهای استان را پیگیری کرد.

وی با بیان اینکه طی یک ماه اخیر ۱۵ نامه در خصوص آب در خطاب به مسوولان کشور نوشته شده است، اظهار داشت: طرح آب شرب پایدار برای استان تهیه شده است و اگر بخواهیم دغدغه آب شرب پایدار برطرف شود می‌طلبد طرح بن به بروجن به بهره‌برداری برسد.

حیدری با بیان اینکه ۲۰۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می شود، افزود: استانی که منبع آب استانهای دیگر است و رودخانه های خروشانی دارند بسیاری از شهرها و روستاهای آن با مشکل آب روبرو هستند که بنا بر ارزیابی‌ها، آب شرب پایدار در استان۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی، رفع مشکل بیکاری این استان را توسعه کشاورزی و دامپروری دانست و گفت: برای این منظور می‌طلبد تا آب لازم اختصاص داده شود و صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان شکل گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه استان موقعیت مناسبی برای کریدور شمال به جنوب است و با توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای می‌توان ۲۰۰ کیلومتر از مسیر شمال به جنوب را کاهش داد، افزود: این طرح هم در راستای منافع ملی است و هم می تواند استان را از بن بست خارج کند و  به عنوان زیرساخت مهمی رونق گردشگری را به همراه داشته باشد.

حیدری تصریح کرد: تبدیل چهارمحال و بختیاری به کریدور شمال به جنوب و توسعه راه‌های زمینی، هوایی و ریلی نیاز به ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی، صنایع تبدیلی را از دیگر ضروریات استان برشمرد و گفت: محصولات باغی و کشاورزی و از جمله گیاهان دارویی در استان زیاد است اما صنایع تبدیلی برای فراوری محصولات وجود ندارد.

حیدری تصریح کرد: برای اجرای این برنامه‌های مهم بخش خصوصی سهم بسزایی دارد از همین رو برای جذب بخش خصوصی انتظار می‌رود تا ائمه جمعه با فرهنگسازی و وارد شدن به میدان بتوانند اعتمادآفرینی کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تقویت پیوند بین مردم و نظام را از دیگر انتظارات از ائمه جمعه دانست و گفت: مردم بصیر، ولایی و نجیب استان همواره همراه نظام بوده‌اند و انتظار می‌رود این همراهی و اعتماد تقویت شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha