شهرداری مشهد ملزم به رعایت معماری اسلامی در منظر شهری شد

مشهد- ایرنا- شورای اسلامی شهر مشهد، شهرداری این شهر را ملزم به رعایت معماری ایرانی، اسلامی در نماها و مناظر شهری کرد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مصوب شد شهرداری این شهر موظف است اصول و ضوابط معماری اسلامی - ایرانی را در تمامی پروژه‌های شهرداری به ویژه پروژه‌های بزرگ مقیاس، پروژه‌های مشارکتی و سرمایه گذاری و  ساختمان های عمومی رعایت کند.

در مصوبه دیگری نیز سه معبر فرعی به نام شهدا نامگذاری شد.
ضرورت اهتمام بیشتر مدیریت شهری به مساله حمل و نقل 
رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این جلسه گفت: ارائه خدمات کریمانه در مشهدالرضا(ع) مستلزم کرامت بخشی به استفاده‌کنندگان و ارائه دهندگان خدمات است.
ایمان فرهمندی افزود: خدمت حمل و نقل شهری از اهمیت برخوردار است و همان طور که شان مسافران اهمیت دارد حفظ کرامت ارائه دهندگان خدمات شهری و رانندگان نیز مهم است.
وی اضافه کرد: افزایش قیمت ناوگان و قطعات، فرسودگی خودروها، نرخ کرایه‌های ناکافی و عدم توانایی مسافران برای پرداخت بیشتر و عدم تحقق تعهدات دولت در قبال حمل و نقل شهری چالش‌های زیادی در حوزه حمل و نقل ایجاد کرده است.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: حل مشکل بیمه رانندگان و ارتقای کیفیت ناوگان از مهمترین درخواستهای رانندگان از دولت و مجلس است.
فرهمندی افزود: مدیریت شهری نیز باید در اجرای مصوبات شورا و ارائه خدمات به تاکسیرانان و اتوبوسرانان اهتمام بیشتری داشته باشد.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha