۱۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۳
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84571176
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای الگوهای جدید در کشاورزی کردستان مورد حمایت قرار می‌گیرد

سنندج‌- ایرنا- مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در کردستان گفت: اجرای الگوهای جدید و کشاورزی نوین در قالب طرح جهش تولید در استان مورد حمایت قرار می‌گیرد.

مهدی طالبی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۴۸۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان زیر پوشش طرح جهش تولید قرار گرفته است، اظهار داشت: این طرح برای دومین سال متوالی به همت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و همکاری سازمان جهاد کشاورزی در استان به اجرا درآمده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سطح اجرای این طرح در کشور مربوط به کردستان است، اضافه کرد: محصولاتی هم چون گندم، جو، نخود و کلزا از جمله محصولات زراعی هستند که در طرح جهش تولید کشت شدند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در کردستان از دیگر برنامه‌های ذیل طرح جهش تولید را حمایت از خرید ادوات کشاورزی عنوان کرد و افزود: ۴۰۸ میلیارد ریال تسهیلات خرید ادوات کشاورزی طرح جهش تولید به استان اختصاص یافته است.

طالبی اعلام کرد: در مرحله نخست ۸۰ میلیارد ریال اختصاص یافته که به صورت اولویت متقاضیان ادوات مورد نیاز در اسرع وقت به بانک ملی مراجعه کنند تا به آنها پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه از دیگر برنامه‌های موجود در این طرح حمایت از نوآوری و الگوی جدید و همچنین کشاورزی نوین است، یادآور شد: منابعی در اختیار طرح جهش تولید قرار گرفته که به نوآوری و الگوهای جدید اختصاص پیدا می‌کند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در کردستان افزود: کشت مستقیم را نمی‌توان جزو نوآوری و الگوی جدید قلمداد کرد چراکه در حال حاضر در بیشتر اراضی زراعی کشور در حال اجرا است.

طالبی گفت: اگر سبک و الگوی جدیدی توسط مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مدنظر است به ما معرفی شود تا منابع لازم برای اجرای آن اختصاص داده شود.

استان کردستان براساس سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد، کردستان دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha