ترویج فرهنگ نماز باید از مراکز آموزشی آغاز شود

رشت - ایرنا - معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در همایش نماز در سپاه قدس گیلان در رشت گفت: برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز باید از مراکز آموزشی اقدام شود.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، سردار سعید فرجیان‌زاده اظهار داشت: برپایی نماز باید در کشور ما تقویت شود و مسئولان اهتمام بیشتری به امر برپایی نماز داشته باشند.

وی افزود: برای اهتمام بیشتر و توسعه فرهنگ نماز باید از مراکز آموزشی حتی از مهد کودکها شروع کرد تا فرهنگ اقامه نماز در جامعه ما تقویت شود چون نماز مظهر قدرت، ایمان و بهترین عبادت و شکرگزاری نسبت به خالق هستی است.

وی ادامه داد: شهدای گرانقدر و همچنین آزادگان سرافراز ما در حین دفاع مقدس و هنگام اسارت از نماز غافل نمی‌شدند و این صبر و مقاومت آنان به دلیل معنویت نماز بود که ایمان و ایستادگی در برابر سختی‌ها را افزایش می‌دهد.

معاون هماهنگ‌کننده نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: نماز پایه دین ما است و همچنین در همه ادیان الهی عبادت توصیه شده و برپایی و ارزش نماز نیز به طور کامل در دین ما توضیح داده شده تا در دنیا و آخرت رستگار شویم.

سردار فرجیان‌زاده با اشاره به برپایی نماز توسط اسرای جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: رزمندگان ما حتی در دوران اسارت نماز را ترک نمی‌کردند و برای برپایی نماز تعدادی از رزمندگان ما به شهادت رسیده و تعداد زیادی از رزمندگان نیز مجروح می‌شدند اما نماز را ترک نمی‌کردند که هم‌اینک نیز باید این امر برای مردم به خصوص برای اقشار جوان ما الگو شود تا به اهمیت نماز بیشتر پی ببرند.

همچنین سرهنگ مهدی پارسا دبیر این همایش گفت : در سال ۹۷ دستوری در خصوص منزلت نماز از سوی سپاه پاسداران اعلام شد که هم اینک ۲۱ نمازخانه در سپاه و نهادهای وابسته به آن در گیلان وجود دارد که این تعداد نمازخانه چهار هزار و ۳۰۰ متر مربع وسعت دارد.

وی افزود: در سه سال اخیر نیز ۱۲ نمازخانه با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۱۵ میلیون ریال در شهرها و ستادهای مختلف مرمت و بازسازی شده که همه نمازخانه‌ها مجهز به سیستم صوت هستند و امیدواریم که هر روز شاهد گسترش فرهنگ نماز در جامعه باشیم.

وی به شهدای شاخص نماز گیلان نیز اشاره و بیان کرد: شهدایی که در زمان جنگ تحمیلی ویژگی و همت خاصی را در برپایی نماز داشتند به عنوان شهدای شاخص نماز گیلان معرفی شدند که این امر با هماهنگی بنیاد شهید و همرزمان این شهیدان انجام شد که از این شهدای گرانقدر می‌توان به ابراهیم فرقان بین ، احمد حسن پور هندخاله، داود داغستانی، سیداکبر میرسیار، علی پروانه، علی مرتضی نوذری، محسن عیسی پور، محمدرضا باستانی شعار ، رسول پورباقری و محمود ملک محمدی جهانی اشاره کرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این همایش گفت ، در سالهای اخیر توجه مسئولان کشور به نماز کم شده که این شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست.

سردار محمد عبدالله‌پور  افزود: بیش از ۶۰ درصد مساجد ما باز نیستند و در آن نماز برپا و اقامه نمی‌شود که این امر  کم‌کاری مسئولان که ما نیز جزو آنها هستیم را به اثبات می‌رساند و نشان می‌دهد که نسبت به نماز بی‌توجهی شده است.

وی ادامه داد:  گسترش و ترویج فرهنگ نماز یک اقدام جهادی را می‌طلبد و یکی از وظایف فرماندهان نیز برپایی نماز است و حداقل یک بار باید نماز جماعت برپا شود که متاسفانه در برپایی این فریضه الهی کوتاهی داریم.

همچنین پوستر مستند به رنگ خدا بر مبنای نقاشی دیجیتال به تهیه کنندگی و کارگردانی پیمان نامدار در این همایش رونمایی شد که این مستند روایتی از شهید ابراهیم فرقان بین یکی از شهدای گرانقدر گیلان است و تجلیل از مادر شهید امیدعلی نامدار و همچنین تجلیل از شهدای شاخص نماز گیلان از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

در همایش نماز در سپاه قدس گیلان در رشت سردار فرجیان‌زاده معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، سردار عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس گیلان و سایر مسئولان این نهاد حضور داشتند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha