۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 2110
کد خبر: 84565640
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۱۸۰ هکتار از جنگل های سروآباد از آفات پاکسازی شد

سنندج- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سروآباد گفت: ۱۸۰ هکتار از جنگل های این شهرستان که آلوده به گیاه نیمه انگلی لورانتوس شده اند پاکسازی شد.

مسلم مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات مبارزه مکانیکی با آفات جنگل در سطح ۱۸۰ هکتار از جنگل های باارزش این شهرستان در مراحل پایانی اجرای آن است.

وی افزود: اجرای این پروژه در جنگل های آلوده به گیاه نیمه انگلی لورانتوس در روستاه های ژریژه، سرومال، ککلیک آباد و دگاگا  بخش مرکزی با استفاده از توان بخش دولتی و خصوصی انجام می شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سروآباد یادآور شد: در ۲ سال گذشته ۳۰۰ هکتار از جنگل های این شهرستان علیه این آفات پاکسازی و از گسترش این آفت در شهرستان جلوگیری شد.

وی تاکید کرد: در صورت تخصیص به موقع و کامل اعتبارات لازم برای مراحل بعدی،  این آفت خطرناک جنگل های منطقه به صورت کامل ریشه کن می شود. ‌

مرادی اضافه کرد: در روش مبارزه مکانیکی، شاخه های آلوده حذف و معدوم می‌شوند و در روش دوم یعنی بیولوژیک با استفاده از محلول پاشی در مناطق آلوده با آفت جوانه خوار بلوط مبارزه می شود.

از مساحت ۱۱۷ هزار هکتاری شهرستان سروآباد ۷۰ هزار هکتار آن را جنگل، ۳۵ هزار هکتار را مرتع و ۱۲ هزار هکتار آن را اراضی کشاورزی و باغی تشکیل می‌دهد. این شهرستان دارای پوشش جنگلی وسیع است که جنگل‌های آن از نوع بلوط است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر با کشور عراق مرز دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha