۱۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 1762
کد خبر: 84564683
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدرسه ۶ کلاسه خیرساز در «عشرت‌آباد» مراغه کلنگ‌زنی شد

مراغه- ایرنا- مدرسه ۶ کلاسه خیرساز «زنده‌یاد امیرمحمد عزاداری» امروز شنبه در محله «عشرت‌آباد» شهر مراغه با حضور فرماندار و جمعی از مردم کلنگ‌زنی شد.

به گزارش ایرنا، رئیس اداره آموزش و پرورش مراغه در آیین کلنگ‌زنی این مدرسه خیرساز گفت: این مدرسه ۶ کلاسه در ۲ طبقه با ۷۰۰ مترمربع زیربنا توسط خانواده خیر مدرسه‌ساز مراغه‌ای و به نام فرزند مرحوم شان «زنده‌یاد امیرمحمد عزاداری» احداث می‌شود.

حسین اکبریان افزود: مجموع اعتبار مورد نیاز برای ساخت این مدرسه پنج میلیارد تومان است که آورده خیر مدرسه‌ساز ۳۰ درصد آن معادل یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خواهد بود و مابقی از سوی سازمان توسعه و نوسازی مدارس استان تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون تفاهم‌نامه ساخت ۱۸ مدرسه خیرساز در مجموع با ۶۰ کلاس درس در مراغه منعقد شده است که آورده خیران برای این تعداد مدرسه ۲۱ میلیارد تومان خواهد بود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون عملیات ساخت هشت مدرسه با ۳۰ کلاس درس و با ۶ میلیارد تومان اعتبار از سوی خیران در دست اجراست.

به گزارش ایرنا مجمع خیران مدرسه‌ساز در مراغه از سال ۱۳۸۱ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد، اما با توجه به قدمت شهرستان از سال ۱۳۰۱ تا به امروز ۱۰۰ مدرسه با ۵۰۰ کلاس درس از سوی خیران در مراغه احداث شده که ۵۵ مدرسه از این تعداد مربوط به سال های بعد از ۱۳۸۸ بوده است.

اکنون حدود ۵۵ هزار دانش‌آموز و سه‌هزار کادر فرهنگی در ۵۵۰ مدرسه دولتی و غیردولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha