۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۶
کد خبرنگار: 754
کد خبر: 84554748
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اهدای مدال طلای قهرمان کاراته به خانواده شهید بذرگری

تهران-ایرنا- «محراب عنایتی» از قهرمانان رشته کاراته، مدال طلای خود در رقابت‌های بین‌المللی خود را به خانواده شهید سرلشکر «سیدقربان بذرگری» از شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران، اهدا کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی ارتش، «محراب عنایتی» از قهرمانان رشته کاراته، در حاشیه برگزاری مراسم شب خاطره ارتش جمهوری اسلامی ایران که با حضور امیر دریادار «حبیب الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش، سردار سرتیپ پاسدار «علی فضلی» جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه، امیر سرتیپ «علی آراسته» رئیس هیات معارف جنگ سپهبد شهید صیاد شیرازی، دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش و سپاه و دیگر مسئولان برگزار شد، مدال طلای رقابت‌های جهانی کاراته خود را به خانواده شهید سرلشکر «سیدقربان بذرگری» از شهدای نیروی زمینی ارتش، اهدا کرد.

محراب عنایتی در این مراسم گفت: باعث افتخار است که تنها مدال جهانی خود را که با تلاش‌ها و زحمات فراوان کسب کرده و موجب اهتزاز پرچم مقدس ایران اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی شده است را به خانواده شهید بذرگری از شهدای مفقودالاثر و مفقودالجسد ارتش جمهوری اسلامی ایران  تقدیم می‌کنم.

همسر شهید بذرگری نیز با بیان اینکه شهدا قهرمانانی هستند که در میدان حق علیه باطل جنگیدند و افتخارآفرینی کردند، از این اقدام تحسین برانگیز و منش پهلوانی محراب عنایتی قدردانی کرد.

در ادامه این مراسم، به پاس اقدام جوانمردانه محراب عنایتی، سازمان بسیج ورزشکاران، مدال جوانمردی و مرام پهلوانی را به وی اهدا کرد.

شهید سید قربان بذرگری، دهم خرداد سال ۱۳۴۱ در روستای اسفاران از توابع شهرستان طالقان استان البرز دیده به جهان گشود. این شهید والا مقام از افسران لشکر ۵۸ ذوالفقار نیروی زمینی ارتش بود که در سی و یکم تیرماه سال ۱۳۶۷ در یک نبردی شجاعانه در خط مقدم ایستادگی کرد و در حالی که مجروح شده بود به اسارت دشمن بعثی در آمد و زیر شدیدترین شکنجه‌ها به مقام شامخ شهادت نایل آمد و تا امروز پیکر مطهر ایشان پیدا نشده و جزو شهدای مفقودالاثر و مفقودالجسد ایران اسلامی به شمار می‌رود.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha