۳ آذر ۱۴۰۰، ۴:۲۷
کد خبرنگار: 2254
کد خبر: 84553142
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشنواره تصویر سازی بلگراد با حضور آثار ۳۰ هنرمند ایرانی گشایش یافت

بلگراد-ایرنا- پنجاه و یکمین جشنواره قلم طلایی و شانزدهمین دوسالانه بین المللی تصویر سازی ۲۰۲۱، با آثار هنرمندان کشورهای مختلف از جمله با آثار بیش از ۳۰ هنرمند ایران از شامگاه سه شنبه در بلگراد مرکز جمهوری صربستان گشایش یافته است و تا ۱۲ آذر ماه ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، «داوید وارتابدیان» رئیس هیات داوران این دوره از جشنواره قلم طلایی صربستان شامگاه سه شنبه در دیدار با «محمدتقی بختیاری» سرپرست رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان در بلگراد حضور آثار بیش از ۳۰ هنرمند ایرانی را از شگفتی های این جشنواره دانست.

جشنواره تصویر سازی بلگراد با حضور آثار ۳۰ هنرمند ایرانی آغاز شد

 وی همچنین در این نشست با اشاره به فرهنگ غنی ایران روابط و همکاری های فرهنگی صربستان و ایران در زمینه های مختلف را بسیار خوب و غنی خواند.

بختیاری نیز در این دیدار با اشاره به موفقیت های چشمگیر هنرمندان ایرانی در جشنواره های فرهنگی در چند ماه گذشته همچون موفقیت در جشنواره های؛ "کاریکاتور کرایگواتس"،  "تئاتر بیتف"، "فیلم کوتاه مردم شناسی" و جشنواره "بسی فست"، روابط و همکاری های فرهنگی  دو کشور را رو به گسترش خواند.

سرپرست رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان همچنین برنامه های جدید فرهنگی از جمله جشنواره فیلم های ایرانی در صربستان را برای آینده نزدیک نوید داد.

جشنواره تصویر سازی بلگراد با حضور آثار ۳۰ هنرمند ایرانی آغاز شد

در این دور از نمایشگاه با وجود مشکلات ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا آثار ۱۳۰ هنرمند از کشورهای مختلف از جمله اسپانیا، ایران، آلمان، صربستان، کرواسی، مونته نگرو، بوسنی و هرزگووین، جمهوری چک، جمهوری صرب بوسنی، ایتالیا، اتریش، آلمان، هلند، بلژیک، سوریه و عراق شرکت دارند.

در برنامه دو سال پیش این جشنواره  آثار خانم «نوشین صادقیانه» هنرمند ایرانی برگزیده شده بود که به همین مناسبت نمایشگاه اختصاصی از آثار ایشان در نمایشگاه بلگراد از روز چهارشنبه سوم آذر ماه امسال به مدت یک هفته برگزار می شود.

باتوجه به حجم آثار ارسالی از سوی هنرمندان کشورمان پیش بینی می شود امسال نیز شاهد برگزیده شدن آثار هنرمندان ایرانی خواهیم بود.

در این جشنواره آثار هنرمندان کشورمان از جمله مجید زاکری، الهه جوانمرد، زهرا عبدللهی، فاطمه خسرویان، میترا عبدللهی، مرضیه آرام قوام زاده، مهشید راقمی، دل ارام فقانی، مائده کیانزاده، صنام هوشور، سحرنعمتی، سلیمه بابا خواه، پگاه درخشان رکنی، نوشین صفاکو، منا آملی، علیرضا گل دوزیان، پدرام کازرونی، هاله قربانی، لیدا مهرانی، فرحناز نجفی و نیکو مطلبی شرکت دارند.

جشنواره تصویر سازی بلگراد با حضور آثار ۳۰ هنرمند ایرانی آغاز شد

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha