طلاب جوان ظرفیت مناسبی برای گسترش کتابخوانی هستند

مشهد- ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: حوزه روحانیان، طلاب جوان و خانواده‌های آنان ظرفیت مناسبی برای راه‌اندازی حلقه‌های کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه هستند.

حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان روز سه‌شنبه در جریان انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان رضوی، افزود: در جامعه امروز کتابخانه‌های عمومی در حکم قطب‌های فرهنگی و اجتماعی برای پاسخگویی به سوالات اطلاعاتی، دانشی و علمی مردم به ویژه قشر کودک و نوجوان و زنان خانه دار، به عنوان وفادارترین مخاطبان کتابخانه ها، نقش موثری را ایفا می کنند.
وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی معرفی و ایجاد مکانی برای برگزاری رویدادهای مختلف با محوریت کتاب اعم از دوره های مهارتی، کلاسهای آموزشی و مسابقات کتابخوانی است.
حجت‌الاسلام سبزیان اضافه کرد: حضور طلاب و روحانیان در کتابخانه‌های عمومی به عنوان مشاوران دینی، یک گام موثر و موفق در راستای پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی مردم به ویژه جوانان است.
مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان نیز با اشاره به جامعه ۲۲ هزار نفری طلاب در استان خراسان رضوی، افزود: موضوع فرهنگ و خانواده همواره یکی از دغدغه ها و اهداف اصلی در مراکز خدمات حوزه های علمیه است.
حجت الاسلام حسین حائری افزود: در همین راستا با تشکیل معاونت‌های فرهنگی و خانواده سعی شده با برگزاری مسابقات کتابخوانی در مسیر گسترش فرهنگ ناب اسلامی در خانواده های طلاب و روحانیان اقدام کنیم.
وی اظهار کرد: فعالیتهای مرکز خدمت حوزه علمیه استان همسو با فعالیتهای اداره کل کتابخانه های عمومی استان است و امیدواریم با افزایش اطلاعات علمی و دانشی در کنار اطلاعات دینی در خانواده‌های طلاب و روحانیان، شاهد اتفاقات موثرتری در جامعه باشیم.
در این نشست برنامه عملیاتی تفاهم‌نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و مرکز خدمات حوزه علمیه استان با هدف افزایش تعاملات فرهنگی امضا شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha