۷۵۰ هسته علمی و پژوهشی بسیج در استان یزد تشکیل شد

یزد- ایرنا- رییس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه الغدیر یزد گفت: تاکنون ۷۵۰ هسته مرتبط با این سازمان برای تحقق اهداف بسیج با حضور نخبگان و اساتید در استان تشکیل و فعالیت دارد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ سیدمحمد میرقانعی روز شنبه به مناسبت هفته بسیج در نشست با خبرنگاران یزد افزود: این هسته‌ها  در مباحث مختلف به خصوص در حوزه فناوری، گفتمان‌سازی علمی و توانمندسازی فعالیت دارند و مایه قوت در مجموعه بسیج علمی استان محسوب می‌شود. 

وی همچنین با بیان فعالیت ۲۴ پایگاه علمی با حضور افراد علاقه‌مند و بسیجیان ادامه داد: اقشار دانشور از جمله دانش‌آموز تا استادان دانشگاه‌ها، متخصصان، طلاب و روحانیون، جامعه پزشکی، فرهنگیان و دانشجویان در مجموعه بسیج و در قرارگاه علم و فناوری نقش‌آفرینی می‌کنند.

این مسئول با تبیین اهمیت تشکیل مراکز مختلف رشد درسطح استان یادآور شد: راه‌اندازی و احیای مراکز رشد و توسعه علمی همه جانبه بر اساس نیازها  و کمک به مراکز دانشگاهی و علمی یک ضرورت مهم محسوب می‌شود که توسعه آنها در استان دنبال می شود.

میرقانعی، برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری را جزو برنامه‌های محوری ذکر کرد و گفت: این جشنواره با حضور فعالان این حوزه برگزار خواهد شد و هدف آن تقویت روحیه خودباوری علمی در بین فرهیختگان، شناسایی و تجلیل، تشویق و ترغیب سرآمدهای علم و فناوری است .

میرقانعی گفت: الگوسازی در سنین پایین و جوانان، هم‌افزایی و تعامل در بین اقشار دانشور، شناسایی استعدادهای علمی و جریان‌سازی، گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری‌ علمی و تخصصی دیگر اهداف جشنواره است .

به مناسبت هفته بسیج که از امروز آغاز شد یک هزار و ۵۰۰ برنامه در استان یزد پیش‌بینی شده است .

استان یزد ۳۲۰ هزار بسیجی دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha