سفیر اندونزی: روابط ایران و اندونزی بیش از ۷۰ سال قدمت دارد

مشهد- ایرنا- سفیر کشور اندونزی در ایران گفت: رابطه بین اندونزی و ایران خیلی نزدیک بوده و بیش از ۷۰ سال قدمت دارد و من باور دارم که در آینده این رابطه رو به رشد خواهد بود.

به گزارش روز پنجشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، "رونی پراستیو یولیانتورو" در دیدار با استاندار خراسان رضوی افزود: این اولین سفر من به مشهد بود و امیدوارم طی این سفر روابط دوجانبه ما به ویژه بین اندونزی و خراسان رضوی ارتقا یابد.
وی ادامه داد: ما همکاری دوجانبه و چندجانبه بسیاری بین دو کشور و همچنین همکاری‌های مشترکی علیه موضوعات جرم و قاچاق با هم داریم.

سفیر اندونزی عنوان کرد: از لحاظ اقتصادی هم ایران و اندونزی با هم در موارد متعددی همکاری می‌کنند. نمونه آن موضوعاتی همچون موافقت‌نامه ترجیحی است.

یولیانتورو به نتایج سفرش اشاره و تصریح کرد: دیروز دیداری با رییس اتاق بازرگانی ایران و خراسان رضوی داشتم و ما یک جلسه تجاری برگزار کردیم که خیلی موفقیت آمیز بود و در آن موافقت کردیم که همکاری‌هایمان را بین تجار ایران، خراسان رضوی و اندونزی ادامه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از این دیدار از مرز بین ایران و ترکمنستان بازدید خواهم کرد، چراکه استان شما مرزهای راهبردی و مهمی با آن کشور دارد.

استاندار خراسان رضوی هم در این دیدار اظهار داشت: ما همه کمک‌ها را برای ارتقای روابط ایران و اندونزی فراهم خواهیم کرد.

یعقوبعلی نظری ابراز کرد: به واسطه حمایت‌های کشور اندونزی در مجامع بین المللی از ایران، از مواضع کشور متبوع شما قدردانی می‌کنیم.

وی به ظرفیت‌های بالقوه استان خراسان رضوی و مشهد اشاره کرد و گفت: چند ظرفیت خوب در مشهد مقدس علاوه بر ظرفیت‌های اقتصادی داریم. نخست بارگاه مطهر رضوی و دیگری ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری مثل آرامگاه فردوسی است. همچنین امکانات درمانی و پزشکی خوبی مثل بیمارستان رضوی در این شهر وجود دارد.

"رونی پراستیو یولیانتورو" سفیر جمهوری اندونزی در ایران به‌ اتفاق هیات همراه عصر ۲۵ آبان به‌ منظور رایزنی در خصوص توسعه همکاری‌ها در حوزه اقتصادی وارد مشهد شد.

در این سفر ۲ روزه حدود ۲۰ نفر از تجار و بازرگانان و اعضای سفارت اندونزی در تهران به‌ منظور آشنایی با توانمندی‌ها و ظرفیت های اقتصادی استان خراسان‌ رضوی حضور دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha