۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۳۵
کد خبرنگار: 1235
کد خبر: 84545587
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آخرین وضعیت همه گیری کرونا در کشورهای قفقاز جنوبی

  باکو  - ایرنا – آخرین وضعیت همه گیری ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان ، گرجستان و ارمنستان نشان می دهد تهدید ناشی از این  ویروس برای سلامتی مردم و شرایط بهداشتی در این سه کشور منطقه قفقاز جنوبی همچنان باقی مانده است.

  ** جمهوری آذربایجان

  به گزارش ایرنا به نقل از ستاد عملیاتی هیات  دولت جمهوری آذربایجان ، در ۲۴ ساعت اخیر دو هزار ۱۵ مورد جدید ابتلای به کووید -۱۹  در این کشور به ثبت رسیده است که ۳۱ نفر از مبتلایان به این ویروس جان خود را از دست دادند .   

  در جمهوری آذربایجان تا به حال ۵۶۳ هزار و  ۹۴۰ مورد ابتلای به ویروس کرونا به ثبت رسیده است که ۵۲۵ هزار و ۸۳۸ نفر از مبتلایان درمان شده و هفت هزار و ۵۰۲ نفر نیز جان خود را از دست دادند .

  همچنین در این کشور با جمعیت بیش از ۱۰ میلیون نفر تا به حال ۵ میلیون و ۲۸ هزار و ۴۸۲ نفر دوز اول واکسین ، چهار میلیون و ۴۹۰ و ۳۶۰ نفر دوز دوم و ۶۱۳ هزار و ۲۰۸ نفر نیز دوز سوم واکسن را دریافت کرده اند .

  دولت باکو با وجود این که در ماههای اخیر برخی محدودیت های رژیم قرنطینه را برداشته، ولی حضور مردم با ماسک در فضای بسته اجباری است . همچنین شهروندان برای حضور در محل کار ، برنامه ها و مراسم مختلف در فضای بسته باید گواهینامه تایید دریافت واکسن از کووید -۱۹ را داشته باشند .

  ** گرجستان

  در کشور گرجستان با جمعیت بیش از ۴ میلیون نفر در یک ماه اخیر شاخص بالای مرگ و میر از کووید -۱۹ به ثبت رسیده است . به طوری که به گزارش منابع رسمی این کشور در ۲۴ ساعت اخیر ۷۲ نفر از این ویروس جان خود  را از دست دادند .

  این در حالی است هیات دولت گرجستان به تازگی گزارش داد ۳۳.۹ درصد از  جمعیت بزرگسال این کشور دو دوز واکسن را دریافت کردند .

  در گرجستان تا به حال ۷۹۵ هزار و ۸۴۷ مورد ابتلای به ویروس کرونا به ثبت رسیده که ۷۳۱ هزار و ۹۹۶ نفر از مبتلایان درمان شده و ۱۱ هزار و ۲۱۲ نفر نیز جان خود را از دست دادند .

** ارمنستان

به گزارش مرکز ملی کنترل و پیشگیری از بیماری‌های وزارت بهداشت ارمنستان در ۲۴ ساعت اخیر ۹۸۲ مورد جدید ابتلای به ویروس کرونا در ارمنستان به ثبت رسیده و ۵۵ نفر از مبتلایان  جان خود را از دست دادند .

در مجموع ۳۳۰ هزار و ۸۹۵ مورد ابتلای به ویروس کرونا در ارمنستان با جمعیت نزدیک به ۳ میلیون نفر به ثبت رسیده است که ۲۹۸ هزار و ۴۹۲ نفر از مبتلایان درمان شده و ۸ هزار و ۵۴۷ نفر نیز جان خود را از دست دادند .

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha