استاندار سمنان:«سواد حرکتی» کم‌تحرکی دانش‌آموزان را در کرونا جبران کند

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: اجرای طرح «سواد حرکتی» در شرایط همه‌گیری کرونا و تعطیلی مدارس، لازمه ایجاد تحرک و نشاط در بین دانش آموزان برای تامین سلامتی آن‌ها است.

به گزارش ایرنا، سید محمدرضا هاشمی شامگاه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان که در محل سالن یادگار امام(ره) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه دانش آموزان سرمایه های جامعه هستند، افزود: خانه نشینی دانش آموزان به خاطر کرونا، باعث کم تحرکی شد که باید مدیریت شود و استفاده از سواد حرکتی و بدنی با هدف ترغیب توجه به مقوله ورزش در بین دانش آموزان امری قابل توجه و ارزنده است.

وی تصریح کرد: شهرداری‌ها باید فضای شهری و پارک ها را برای اجرای هرچه بهتر طرح سواد حرکتی در بین دانش آموزان مهیا و آماده سازی کنند و همکاری لازم را داشته باشند.

هاشمی اظهار داشت: بی توجهی به بحث تحرک و ورزش دانش آموزان و اجرا نشدن سواد حرکتی، می تواند در آینده عوارض و بیماری هایی همچون چاقی و اضافه‌وزن و سایر موارد را برای دانش آموزان به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: امروز نیازمند کار جهادی هستیم و لازم است به صورت میدانی در همه‌ موارد و مسائل، به خصوص آموزش و پرورش بدون مُقید بودن به ساعات اداری پای کار باشیم.

استاندار سمنان بیان کرد: باید تلاش شود تا در تمامی حوزه ها با سرعت بیشتر، کار را به صورت میدانی و جهادی پیش ببریم و به خصوص در حوزه آموزش و پرورش توجه ویژه داشته باشیم، چرا که توجه به امر آموزش و پرورش و سرمایه انسانی، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای آینده است.

استان سمنان ١٢۶ هزار دانش آموز دارد. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha