هواشناسی بارش برف و باران را برای استان همدان پیش بینی کرد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت که با نفوذ سامانه بارشی از عصر امروز(پنجشنبه) شاهد بارش باران در بیشتر مناطق و ریزش برف در مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان خواهیم بود.

«محمد حسن باقری شکیب» روز پنج‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده نیمه ابری تا تمام ابری همراه با بارش پراکنده باران، وقوع رعد و برق و بارش برف در گردنه ها و مناطق کوهستانی پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه عمده فعالیت بارشی این سامانه امشب و صبح فردا(جمعه) خواهد بود، اظهار داشت: به دلیل بارش برف در مناطق کوهستانی، احتمال اختلال تردد در جاده ها و محورهای کوهستانی و برف گیر استان همدان وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: فعالیت این سامانه بارشی تا روز جمعه در استان ادامه دارد و از صبح شنبه با عبور این سامانه، شاهد کاهش محسوس دمای هوا در بیشتر مناطق استان خواهیم بود.

به گفته باقری شکیب، در ۲۴ ساعت گذشته کمینه  و بیشینه دمای هوای شهر همدان ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر و ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، اسدآباد با ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر و قهاوند با سه درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان همدان بودند.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha