معاون استانداری یزد: خیران مدرسه ساز در ساخت هنرستان‌ها مشارکت کنند

یزد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با اشاره به حضور چشمگیر خیران مدرسه ساز استان در تامین فضای آموزشی از آنان خواست، با توجه به سیاست های جدید وزارت آموزش و پرورش در راستای حمایت از کارآفرینی و مهارت آموزی جوانان، در ساخت هنرستان ها بیشتر مشارکت کنند.

به گزارش ایرنا، احمد ترحمی عصر دوشنبه در بیست و سومین جشنواره ۱۵ خیر مدرسه ساز استان که از طریق ویدیو کنفرانس با حضور محمد مخبر معاون رییس جمهوری برگزار شد، افزود: خیران بنیانگذاران سخاوت و مناعت طبع هستند و هرگونه تشکر و قدردانی متعلق به این بزرگواران است.

وی ادامه داد:یزد خیران زیادی دارد، سال هاست در حمایت از نظام تعلیم و تربیت حضور دارند و  دست بوس خیران هستیم.

معاون استانداری یزد از افرادخیر خواست با توجه به کمبود فضاهای آموزشی در برخی مناطق استان خصوصا مناطق کمتر برخوردار و محروم را مدنظر قرار دهند تا شاهد توسعه و گسترش عدالت آموزشی در همه نقاط استان باشیم.

ترحمی ادامه داد: همچنین به دلیل تداوم فعالیت مدرسه سازی باید محل هایی برای درآمدزایی مدرسه در نظر گرفته شود تا وقفه ای در کمک به واحدهای آموزشی به وجود نیاید.

معاون استانداری یزد: خیران مدرسه ساز در ساخت هنرستان‌ها مشارکت کنند

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد اظهارکرد: « مجمع خیرین هنرستان ساز» با توجه به نیاز کشور که در برنامه تحول آموزش و پرورش نیز مورد تاکید است  باید تقویت شود و با ساخت هنرستان علاوه بر تحصیل، حرفه  نیز به دانش آموزان آموزش داده شود.

همچنین محمدجواد ذاکر، مدیرکل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس استان یزد گفت: با پیگیری و تلاش مسئولان استان تعداد مدرسه هایی  که نیاز به تخریب و بازسازی داشت از ۳۵ درصد در پایان سال ۹۹ به ۲۲ درصد رسید  و اکنون ۱۴۴ پروژه جدید در دست اقدام است که با مشارکت خیران ساخته می شود و سال گذشته ۱۰۰ درصد پروژه های خیری ساخته شد.

همچنین محسن موحدی فرد، مدیرکل آموزش و پرورش یزد گفت: خیران استان از لحاظ مناعت طبع و دینداری  در کشور نمونه هستند، علاوه برکارکنان آموزش و پرورش ، ۲۸۵ هزار دانش آموز استان قدردان خدمات و تلاش های آنها هستند.

به گفته رییس هیات مدیره انجمن خیرین مدرسه ساز استان یزد سال گذشته ۷۸ پروژه خیری با  ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه در استان یزد ساخته و یا عملیات اجرایی آن آغاز  شدو از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵ پروژه خیری با ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه در دست ساخت است.

امیرحسین رادمنش  افزود: همچنین ۳۵ درصد از ۱۰ هزار کلاس درس استان نیاز به تخریب و بازسازی داشت که با کمک خیران این عدد به ۲۲ درصد رسید.

معاون استانداری یزد: خیران مدرسه ساز در ساخت هنرستان‌ها مشارکت کنند

 

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ساختمان های جدید به ویژه آپارتمان سازی در مناطق مختلف مرکز استان رونق پیدا کرد  ، فضایی برای ساخت مدرسه پیش بینی نشد و در برخی مناطق از جمله بلوار فرودگاه، بلوار مدرس، بلوار حمیدیا، آزادشهر و بلوار دولت آباد، آموزش و پرورش با کمبود مدرسه مواجه است.

وی یادآور شد: به دلیل مهاجرت از سایر استان ها به یزد برای کار در واحدهای تولیدی و صنعتی ؛ استان با رشد ۱۵ درصد دانش آموزی روبروست  و خواهان همکاری مسئولان و خیران برای تامین فضای آموزشی هستیم.

وی ادامه داد: همچنین برخی پروژه هایی که با همت خیران ساخته شد  سهم آورده آنها ۱۰۰ درصد پرداخت شد، اما سهم بخش دولتی در سال های گذشته تامین نشد و به همین دلیل برخی پروژه های خیری نیمه تمام است که این موضوع باعث گلایه خیران شد، لذا تقاضا داریم از ردیف بودجه های استانی و ملی این قبیل پروژه های نیمه تمام تعیین تکلیف و به اتمام برسد.

در پایان این نشست از ۱۵ خیر مدرسه ساز استان یزد تجلیل شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha